Mapa miesiąca GfK: Siła Nabywcza Konsumentów w Europie

Mapa miesiąca GfK: Siła Nabywcza Konsumentów w Europie

Dodano:   /  Zmieniono: 

Mapa miesiąca GfK: Siła Nabywcza Konsumentów w Europie

Wskaźnik Siły Nabywczej GfK nasycenie regionalne

Ogólna Siła Nabywcza GfK to sprawdzony wskaźnik umożliwiający porównywanie potencjału konsumentów pomiędzy państwami, regionami czy miastami. Siła Nabywcza stanowi sumę dochodów netto gospodarstw domowych na danym terenie i dzięki temu pozwala na ich obiektywną ocenę.

Mapa prezentuje zagęszczenie siły nabywczej, czyli jej wartość w przeliczeniu na kilometr kwadratowy. Obszary na mapie zaznaczone kolorem czerwonym charakteryzują się wysoką koncentracją pieniądza. Z kolei kolorem niebieskim zaznaczone zostały obszary o niskim nasyceniu siły nabywczej. Według corocznych badań i prognoz siły nabywczej instytutu GfK, w 2014 roku europejscy konsumenci będą mieć do dyspozycji łącznie około 8,62 biliona euro na wydatki lub oszczędności. Biorąc pod uwagę wszystkie 42 kraje uwzględnione w badaniu, średnia wartość siły nabywczej przypadająca na jeden kilometr kwadratowy Europy wynosi 2,1 mln euro.



Informacje o badaniu
Siła nabywcza to przypadający na osobę dochód (w tym wszelkie świadczenia otrzymywane od państwa), jaki pozostaje do jej dyspozycji po odliczeniu podatków i składek na ubezpieczenie społeczne. W badaniu przedstawiono poziomy siły nabywczej na osobę w ciągu roku wyrażone w euro oraz w postaci wartości wskaźnikowej. Wartości siły nabywczej według GfK odpowiadają nominalnemu dochodowi rozporządzalnemu, co oznacza, że wartości nie uwzględniają inflacji. W badaniu posiłkowano się danymi statystycznymi dotyczącymi dochodów, wysokości podatków, świadczeń oraz prognozami opracowanymi przez instytuty badań nad gospodarką.

Dane o sile nabywczej dostępne są dla:

  • jednostek administracyjnych: powiaty, gminy, osiedla,
  • kodów pocztowych,
  • GfK Micro Grid siatka kwadratów,
  • GfK Address Points bazy budynków mieszkalnych,
  • regionów handlowych,
  • stref dojazdu do lokalizacji,
  • innych niestandardowych jednostek analitycznych,
  • wszystkich państw europejskich.

GfK

Instytut GfK jest zaufanym źródłem rzetelnych informacji o rynku i konsumentach. Umożliwia podejmowanie trafniejszych decyzji. Łączy pasję badawczą 13 000 ekspertów. Posiada 80 lat doświadczeń w analizowaniu i interpretowaniu danych. Dostarcza analiz, zarówno na poziomie globalnym, jak i rynków lokalnych, w ponad 100 krajach.

Dzięki stosowaniu innowacyjnych rozwiązań łączących technologię i naukę, zmienia "big data" w "smart data", zwiększając przewagę konkurencyjną swoich klientów i jednocześnie wzbogacając doświadczenia i decyzje konsumentów.

 

Źródło: GfK Polonia

dostarczył:
netPR.pl