– Wspólnie z Fundacją Carrefour nawiązaliśmy współpracę z Caritas Polska w zakresie przekazania środków finansowych niezbędnych polskim szpitalom do ratowania ludzkiego życia. Mamy nadzieję, że wspierając heroiczną walkę polskich służb medycznych, przyczynimy się do możliwie jak najskuteczniejszego opanowania epidemii i zmniejszenia jej negatywnych skutków dla społeczeństwa i gospodarki – powiedział prezes Carrefour Polska Christophe Rabatel.
Wsparcie finansowe udzielone polskim szpitalom przez Fundację Carrefour za pośrednictwem Caritas przeznaczone zostanie na zakup respiratorów - sprzętu niezbędnego w placówkach medycznych - a także środków ochrony osobistej dla lekarzy - m.in. maseczek, fartuchów, rękawic i przyłbic. Szpitale będą mogły z nich korzystać elastycznie - wedle najpilniejszych potrzeb w tym zakresie, podkreślono.
Jako jedna z największych sieci spożywczych w Polsce Carrefour Polska chce dodatkowo wykorzystać rozbudowaną siatkę swoich największych sklepów i obejmuje bezpośrednim wsparciem żywnościowym łącznie 41 szpitali zakaźnych zlokalizowanych na terenie całego kraju i w pobliżu hipermarketów należących do sieci. Wsparcie placówek w zaspokojeniu potrzeb ich personelu pozwoli skuteczniej walczyć z pandemią oraz zadbać o większy komfort pracy w tym trudnym dla wszystkich okresie, wskazano również.
– Skuteczna walka z koronawirusem to największe wyzwanie, przed którym jak dotąd stanął cały świat w XXI wieku. Sklepy Carrefour mogą być w tych trudnych czasach nie tylko miejscem zaopatrzenia się społeczeństwa w podstawowe produkty spożywcze, ale także nieść pomoc polskim służbom medycznym w walce o nasze życie i zdrowie. Dlatego obejmujemy bezpośrednią pomocą żywnościową personel szpitali zakaźnych w całej Polsce – dodał Rabatel.
W każdym przypadku Carrefour będzie udzielał pomocy celowanej, odpowiadającej na konkretne potrzeby każdego z 41 szpitali. Sieć kontaktować się będzie ze szpitalami i ustalać listę najpotrzebniejszych aktualnie produktów - artykułów spożywczych i higienicznych. Na ten cel sieć przeznaczy około 650 tys. zł.
Czytaj też:
Ćwierć miliona maseczek i 25 tys. fartuchów. Znana marka modowa wspiera walkę z COVID-19