BuzzFeed planuje zwolnienia. Pracę straci niemal 200 osób

BuzzFeed planuje zwolnienia. Pracę straci niemal 200 osób

BuzzFeed
BuzzFeed Źródło: Flickr
Firma BuzzFeed ogłosiła, że planuje zwolnienie 12 proc. załogi. Przedsiębiorstwo tłumaczy, że jest to odpowiedź m.in. na pogarszające się warunki ekonomiczne i wyzwania stojące przed branżą mediów cyfrowych.

BuzzFeed to funkcjonujące od 15 lat amerykańskie przedsiębiorstwo zajmujące się mediami cyfrowymi. Fima ogłosiła we wtorek, że planuje zwolnienie 12 proc. załogi. Decyzja ta – jak informuje przedsiębiorstwo – jest odpowiedzią na pogarszające się warunki ekonomiczne, przejęcie Complex Networks i wyzwania związane z branżą mediów cyfrowych.

Pracę straci prawie 200 osób

W wyniku redukcji zatrudnienia pracę straci prawie 180 pracowników. Zwolnienia mają dotknąć działów sprzedaży, produkcji, technologii i treści. Z nieoficjalnych informacji wynika, że redukcji nie muszą się obawiać pracownicy BuzzFeed News i HuffPost.

– Aby BuzzFeed mógł przetrwać spowolnienie gospodarcze, które moim zdaniem potrwa do 2023 r., musimy się dostosować, zainwestować w naszą strategię, aby jak najlepiej służyć naszym odbiorcom i ponownie dostosować naszą strukturę kosztów – napisał dyrektor naczelny BuzFeed Jonah Peretti w notatce do pracowników.

Firma spodziewa się redukcji większości miejsc pracy do końca pierwszego kwartału 2023 roku.

BuzzFeed, który wszedł na giełdę pod koniec zeszłego roku poprzez fuzję ze spółką celową, podaje, że we wrześniu zwiększył przychody o 15 proc., odnotowując jednocześnie stratę w wysokości 27 mln dolarów. W poprzednim miesiacu przedsiębiorstwo podało, że w ostatnim kwartale tego roku spodziewa się spadku przychodów o co najmniej 8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku.

Akcje BuzzFeed gwałtownie spadły niedługo po wejściu firmy na giełdę i obecnie oscylują wokół 1 dolara za akcję.

Czytaj też:
Amazon szykuje największe zwolnienia w historii. Pracę ma stracić ok. 10 tys. osób
Czytaj też:
Zwolnienia w H&M. Pracę straci 1500 osób

Źródło: CNBC
 0

Czytaj także