Cola-Cola kupiła producenta kultowej wódki. Gigantyczna kwota transakcji

Cola-Cola kupiła producenta kultowej wódki. Gigantyczna kwota transakcji

Coca-cola
Coca-cola Źródło:Shutterstock / Fotazdymak
Działająca w Szwajcarii spółka zależna koncernu Coca-Cola ogłosiła przejęcie fińskiego oddziału Brown-Forman, który jest właścicielem marki wódki „Finlandia". Cena transakcji to 220 mln dolarów.

Coca-Cola HBC AG ogłosiła przejęcie fińskiego oddziału Brown-Forman, który jest właścicielem marki wódki „Finlandia". Coca-Cola HBC AG to działająca w Szwajcarii spółka zależna amerykańskiego koncernu.

Transakcja za 220 mln dolarów

Jak zauważa "Rzeczpospolita", Coca-Cola HBC AG przez 17 lat była dystrybutorem „Finlandii” i teraz zdecydowała się wykupić producenta wódek od amerykańskiego Brown-Formana, który skupi się na produkcji whisky. Cena transakcji to 220 mln dolarów, ma ona zostać zrealizowana w drugiej połowie tego roku.

Wódka Finlandia produkowana jest od 1970 roku w Rajamaeki ze specjalnych, lokalnych odmian jęczmienia z wykorzystaniem wody polodowcowej. Jak przypomina serwis wnp.pl, początkowo właścicielem marki była państwowa spółka zajmująca się sprzedażą alkoholu w specjalnej sieci handlowej. Dzięki sukcesowi rynkowemu, który wódka odniosła najpierw na rynkach skandynawskich, a następnie w całej Europie, zainteresowanie zakupem wyraził koncern Brown-Forman z Kentucky. Teraz firma postanowiła sprzedać Finlandię i od kilku miesięcy prowadzone były rozmowy z Coca-Colą.

Coca-Cola tym samym rozszerza swoje portfolio o mocne trunki i szuka alternatywy dla dotychczasowej działalności.

Coca-Cola o smaku zwycięstwa w League of Legends

Jak niedawno informowaliśmy, producent napojów gazowanych nawiązał współpracę z Riot Games, amerykańskim studiem zajmującym się produkcją gier komputerowych. Nowa limitowana seria Coca-Coli ma mieć smak punktów, które zdobywają gracze w League of Legends. W ten spsoób koncern postanowił zawalczyć o portfele miłośników gier komputerowych. Wcześniej próbował przyciągać ich uwagę m.in. napojem reklamowanym jako posiadający smak pikseli.

Czytaj też:
Smartfon od Coca-Coli. Wiemy kiedy wejdzie na rynek
Czytaj też:
Alkohol na wyciecze. Problem jest z kierowcami, ale i rowerzystami

Źródło: Rzeczpospolita, WNP, Wprost.pl