Gdzie robiliśmy najtańsze zakupy w maju? Biedronka znów w tyle

Gdzie robiliśmy najtańsze zakupy w maju? Biedronka znów w tyle

Biedronka
Biedronka Źródło:materiały prasowe Biedronka
Znów nie Biedronka, lecz francuski Auchan wygrywa w zestawieniu najtańszych sklepów. Nowy raport za maj przedstawił ASM Sales Force Agency. Średni koszt zakupów wynosił teraz w tej sieci 245,40 zł.

Polacy kochają tanie sklepy i często za takie uznają Biedronkę i Lidla. Od dawna wiadomo, że tak naprawdę często wygrywa z nimi zupełnie inna sieć i mowa o francuskim Auchan. Ci, którzy interesują się takiego rodzaju rankingami, nie będą zdziwieni, niektórzy jednak mogą być zaskoczeni. W ubiegłym miesiącu ASM Sales Force Agency wskazała, że w kwietniu uśredni koszt koszyka zakupowego w tej sieci to 227,37 zł, w maju było to już 245,40 zł, czyli ceny rosną. Mimo wszystko lider nadal jest ten sam.

W najnowszym raporcie ASM Sales Force Agency zbadano sieci handlowe pod kątem cen tych samych produktów. Brano pod uwagę kilka wariantów. Najpierw wybierano najtańsze produkty, a później — te droższe. Często stawiano na uznane marki. Wszystko obejmuje porównanie cen 40 produktów FMCG w 13 sieciach handlowych, zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i w kanale e-commerce.

W maju br., w 4 na 10 analizowanych kategorii produktów zanotowało wzrost cen, a były to napoje, produkty sypkie, używki i piwo oraz słodycze. Największy spadek cen odnotowały produkty tłuszczowe (20,97 proc.), mrożonki (2,84 proc.), nabiał (1,01 proc.), dodatki (0,55 proc.), chemia domowa i kosmetyki (0,24 proc.) oraz mięso, wędliny i ryby (0,17 proc.).

Biedronka przegrywa z Auchan

„Obserwujemy teraz pewne uspokojenie cen w największych sieciach handlowych. Aktualnie sprzedawcy starają się przyciągnąć uwagę klientów akcjami specjalnymi związanymi z rozpoczynającymi się mistrzostwami Euro 2024 w piłce nożnej” – skomentował Kamil Kruk, ekspert ASM Sales Force Agency.

Tym razem Auchan wyprzedził m.in. Biedronkę i Kaufland. Różnice w średniej cenie koszyka między pierwszym a drugim i trzecim sklepem w rankingu wyniosły odpowiednio więcej: o 5,54 zł (Biedronka) i 38,13 zł (Kaufland). Z kolei najwyższą wartość koszyka zakupowego w maju 2024 r. odnotowano w sieci POLOmarket, gdzie za analizowany zestaw produktów trzeba było zapłacić 328,15 zł.

Średnia cena koszka sklepowego wynosiła 295,10 zł. To wzrost o 2,15 zł, czyli o 0,73 proc. w porównaniu do kwietnia br. Różnica między najtańszym i najdroższym koszykiem wynosiła 101,09 zł. Najdrożej było w ramach kanału e-grocery – średnia cena wynosiła 342,91 zł.

Czytaj też:
Truskawki z Lidla zdrowsze niż te z bazarku? Zaskakujące wyniki nowego badania
Czytaj też:
Lidl sprzedaje Vansy. Kultowe buty online już od 139 zł

Źródło: ASM Sales Force Agency/PAP Biznes