W dokumencie przygotowanym przez „Wprost” we współpracy ze Studiem PLAC znajdują się wyniki obszernego badania przygotowanego przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna. Zawarte w nim dane są źródłem cennej wiedzy na temat słuchalności podcastów w Polsce. Ich analiza daje odpowiedzi na pytania: kto, kiedy i w jaki sposób konsumuje ten rodzaj treści. Ponadto, na ich podstawie można zauważyć trendy, za którymi podążają zarówno twórcy indywidualni, jak i firmy, które zdecydowały się na ten rodzaj komunikacji z potencjalnymi klientami.
Podcast podstawą marketingu
Jednym z omówionych w raporcie istotnych trendów jest dynamiczny rozwój podcast marketingu. Jak wskazują założyciele Studia PLAC Marcin Łukasik i Krzysiek Rzyman, firmy coraz częściej decydują się na oparcie swojej komunikacji marketingowej właśnie o podcast.
– Tworząc podcasty dla firm skupiamy się na redystrybucji treści, nagrywając podcasty zarówno w formie audio, jak i video, a dodatkowo spisując go w formie specjalistycznych artykułów, które doskonale nadają się na firmowego bloga. Co, więcej powstałe na tej bazie rolki czy krótkie formy video zamieszczane są w mediach społecznościowych, a zawarte w podcaście informacje publikowane są następnie w formie ikonografik. W ten sposób jeden podcast staje się źródłem nawet kilkunastu publikacji, co jest naprawdę sporą częścią całej komunikacji – wyjaśnia Marcin Łukasik w wywiadzie wchodzącym w skład raportu.
Czytaj też:
„Niedyskrecje wyborcze”: Ukryte powody uchwalenia „lex Tusk”. PiS zachwycone awanturą, opozycja teżCzytaj też:
Obraz Chełmońskiego wart kilka milionów „odnalazł się” w Komorowie pod Warszawą. „Takich historii jest więcej”