Właściciel Pepco na granicy upadłości. Co dalej z popularną siecią?

Właściciel Pepco na granicy upadłości. Co dalej z popularną siecią?

Pepco
Pepco Źródło: Shutterstock / Grand Warszawski
Holding Steinhoff International ma duże kłopoty. Większościowy właściciel sieci Pepco jest na skraju upadłości. Co dalej ze sklepami, które cieszą się w Polsce dużą popularnością?

Klienci Pepco w ostatnich dniach otrzymują dużo niepokojących informacji. Większościowy właściciel marki, holding Steinhoff International ma bowiem poważne problemy finansowe.

Właściciel Pepco na skraju bankructwa

Holding Steinhoff International za pośrednictwem IBEX Retail Investments posiada 72 proc. udziałów w niezwykle popularnej w Polsce i notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie spółce Pepco. Kłopoty finansowe holdingu mogą więc budzić niepokój nie tylko klientów indywidualnych, ale także inwestorów spółki. Jak zaznaczają analitycy rynkowi, wbrew groźnie brzmiącym komunikatom, spółce Pepco raczej nie grozi nic nieprzewidywalnego.

Steinhoff International mierzy się obecnie z konsekwencjami skandalu księgowego, który wybuchł w spółce w 2017 roku. Afera spowodowała wtedy ogromne straty finansowe spółki, a także jej akcjonariuszy. Obecnie holding ma już bardzo poważne problemy ze spłatą nagromadzonych przez lata długów.

Pepco się rozwija

Eksperci uważają, że klienci Pepco raczej nie powinni się martwić. Spółka jest bowiem dobrze działającym i rozwijającym się przedsiębiorstwem, które w razie, gdy właściciel nie będzie mógł jej dłużej utrzymywać, łatwo znajdzie zainteresowanego kupca.

– W przypadku rozwiązania spółki matki zazwyczaj działalność niezależnych operacyjnie spółek pozostaje nienaruszona. W niektórych sytuacjach spółki córki mogą być przeniesione do innej spółki w wyniku fuzji lub przejęcia, umożliwiając im kontynuację działalności pod nowym właścicielem – powiedział dla money.pl analityk Conotoxia Ltd. Grzegorz Dróżdż.

Pepco przeżywa obecnie dużą ekspansję. Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach roku obrotowego 2022/23 spółka otworzyła aż 325 nowych sklepów, a na koniec 2023 r. na cel osiągnięcia liczby 550 nowych placówek. Dobrze wyglądają także wyniki finansowe za ten okres, które są aż o 12,5 proc. wyższe niż w roku ubiegłym.

Czytaj też:
Kolekcja Barbie hitem Pepco. Oferta wkrótce się kończy
Czytaj też:
Dino przymierza się do sklepu internetowego? Rekrutuje specjalistę ds. e-commerce

Opracował:
Źródło: money.pl