Haircut Express – rewolucja w świecie franczyz salonów fryzjerskich
Artykuł sponsorowany

Haircut Express – rewolucja w świecie franczyz salonów fryzjerskich

Iryna Pohodina
Iryna Pohodina Źródło:Materiały prasowe / Haircut Express
W branży urody istnieje niezliczona liczba salonów, z których każdy stara się zaoferować coś wyjątkowego. Jednak w morzu konkurencji wyróżnia się unikalna franczyza - Haircut Express, stworzona przez Irynę Pohodinę, która wniosła innowację i świeże podejście do obsługi klientów w tej dziedzinie. „Wprost” rozmawiał z Iryną o początkach jej drogi, ideach leżących u podstaw tej koncepcji oraz o tym, jak udało się jej rozwijać swój biznes w ramach franczyzy, która skutecznie działa w kilku krajach.

Iryno, opowiedz nam, jak rozpoczęła się twoja droga? Skąd wziął się pomysł na stworzenie właśnie takiego biznesu w branży kosmetycznej?

Iryna Pohodina: Przed tym miałam 10 lat praktyki w tej branży i prowadziłam sieć standardowych salonów urody oferujących różnorodne usługi. Analizując całe moje doświadczenie, wybrałam najbardziej dochodowe usługi i na tej podstawie stworzyłam koncepcję. Nie satysfakcjonowała mnie zależność od specjalistów, niskie marże ze sprzedaży kosmetyków i usług oraz brak systemowości.

Jakie główne idee i cele skłoniły cię do stworzenia salonu fryzjerskiego, który działa bez wcześniejszej rezerwacji?

Pracując na podstawie rezerwacji, pojawiają się straty z powodu nieobecności klientów, przerw między rezerwacjami, oczekiwania na rezerwacje oraz opóźnienia klientów. Razem z moim partnerem, którym jest mój mąż, postanowiliśmy zmienić system obsługi klientów, wiedzieliśmy, że taka zmiana będzie korzystna dla biznesu.

Jakie są korzyści pracy bez wcześniejszej rezerwacji zarówno dla klientów, jak i personelu salonu?

Dla klientów – mogą przyjść w dowolnym czasie bez oczekiwania na rezerwację, czasem na kilka tygodni do przodu, a czas oczekiwania w kolejce do fryzjera jest zazwyczaj krótszy. Dla personelu – nie zajmują się rezerwacjami i oczekiwaniem na klientów, są ciągle zajęci pracą zawodową, nie rozpraszają się pracą administracyjną.

Dlaczego zdecydowaliście się pracować siedem dni w tygodniu? Jak wpłynęło to na sukces?

Nie jest to możliwe ze względu na przepisy prawne we wszystkich krajach, na przykład w Niemczech. Chcieliśmy być dostępni dla klientów w dowolnym dla nich czasie. To uczyniło nasze usługi dostępnymi dla klientów i stanowiło przewagę konkurencyjną.

Stawiacie na usługi dla dzieci, co jest bardzo pozytywne. Czy mogłabyś opowiedzieć jakie korzyści przynosi dzieciom, rodzicom i pracownikom?

Pozycjonujemy się jako sieć rodzinnych salonów i witamy całe rodziny. Nie wszystkie inne salony mogą i potrafią pracować z dziećmi. W każdym salonie mamy strefę dziecięcą, a nasi uniwersalni mistrzowie z przyjemnością pracują z dziećmi. Aby strzyżenie nie było dla dziecka stresujące, mamy strefę zabaw, fotele samochodowe, telewizory, specjalnie przeszkoleni mistrzowie, a każde dziecko po strzyżeniu otrzymuje nagrodę – słodki eko-prezent z zabawką.

Słodycze po strzyżeniu to wspaniałe uzupełnienie. Jakie opinie otrzymujecie od dzieci i rodziców?

Dzieci cieszą się z otrzymywania prezentów, a rodzice są zadowoleni z tego, że to ekologiczne słodycze i że dzieci są bardziej zmotywowane, by wrócić następnym razem.

W Polsce działa już 30 salonów sieci Haircut Express

Proces płatności w salonach jest zautomatyzowany. Jakie korzyści to przynosi zarówno klientom, jak i właścicielom salonów?

Klientom – klarowna cena usługi i wygoda płatności, zarówno kartą, jak i gotówką. Właścicielom – proces płatności i monitoringu jest w pełni zautomatyzowany, dane dostępne online, co zapewnia bezpieczeństwo płatności.

Interesującym aspektem jest brak stałego administratora. Jakie rozwiązania wprowadziliście, aby zapewnić niezakłócony proces obsługi klientów bez jego obecności?

Terminal pełni rolę administratora, rejestrując usługę i przyjmując płatność. Dzięki brakowi rezerwacji funkcja administratora nie jest potrzebna. Brak sprzedaży kosmetyków w salonach upraszcza pracę fryzjerów. Kontrola pracy i bezpieczeństwa w salonie odbywa się za pomocą systemów monitoringu wideo i oprogramowania.

Czy możesz opowiedzieć o historii i rozwoju tej franczyzy? Ile salonów zostało już otwartych i w jakich krajach działają?

Stworzenie franczyzy zajęło około dwa miesiące w Ukrainie i sześć miesięcy w Polsce. Model okazał się na tyle udany, że franczyzobiorcy od razu się znaleźli. Pierwsze pięć salonów franczyzowych otworzyło się w Kijowie w marcu 2013 roku. Pierwszy salon w Polsce został otwarty w grudniu 2014 roku. Obecnie w Ukrainie jest 90 salonów, w Polsce 30, w Czechach – pięć, w Niemczech – dwa. Co roku otwieramy około 25 nowych salonów.

Czy możesz podać przykłady sukcesu osiągniętego przez działających już franczyzobiorców sieci?

Największy franczyzobiorca prowadzi 13 salonów w Żytomierzu. Istnieją także przykłady franczyzobiorców w Polsce, którzy zwrócili inwestycje w ciągu dziewięciu miesięcy i już otworzyli nowe i planują kolejne.

Jakie są główne zalety wyboru franczyzy w porównaniu z konkurencyjnymi opcjami na rynku?

Okres zwrotu, minimalna inwestycja. Łatwość zarządzania biznesem i kontroli nad nim, a także możliwość szybkiego skalowania. Nasi franczyzobiorcy zazwyczaj otwierają więcej niż jeden salon, średnio – pięć.

Jakie plany i cele stawiasz sobie na przyszłość w zakresie rozwoju tej franczyzy? Czy planujesz wejść na nowe rynki?

Naszym celem jest zdobycie dwuprocentowego udziału w rynku w każdym regionie, w którym działamy. W ciągu najbliższych 10 lat planujemy rozszerzyć nasze usługi na całą Europę, otwierając ponad 2 300 salonów i wkroczyć na inne kontynenty.

Jak dokładnie przebiega proces zakupu franczyzy?

Nasi franczyzobiorcy to osoby prowadzące własne firmy lub menedżerowie o wysokim stanowisku, niekoniecznie związani z branżą urody. Po złożeniu wniosku o franczyzę nawiązujemy kontakt z potencjalnymi kandydatami, przeprowadzamy rozmowy kwalifikacyjne i dostarczamy informacje wstępne do podjęcia decyzji. Następnie, zdecydowani franczyzobiorcy rozpoczynają współpracę z nami i otwierają swój biznes w naszej sieci, korzystając z naszego pełnego wsparcia.

Na najmłodszych klientów salonów Haircut Express czekają atrakcje, takie jak kącik zabaw

Jakie korzyści i wsparcie oferujecie ludziom, którzy chcą dołączyć do franczyzy Haircut Express?

Oferujemy dochodowy i opłacalny biznes z rozsądnym okresem zwrotu inwestycji i minimalnymi początkowymi inwestycjami, który nie wymaga dużo czasu na zarządzanie i może stanowić dodatkowe źródło dochodu. Jednakże, jeśli masz ambicje rozwijania i skalowania działalności, może stać się twoją główną działalnością.

Nawet jeśli nie masz wcześniejszego doświadczenia w prowadzeniu własnej firmy, to jest to możliwość rozpoczęcia działalności z minimalnym ryzykiem i zdobywania doświadczenia razem z zespołem profesjonalistów. Oferujemy wsparcie i towarzyszymy naszym franczyzobiorcom na wszystkich etapach współpracy.

Czy istnieją jakieś wymagania, którym kandydaci na franczyzę muszą sprostać?

W pierwszej kolejności musimy być zgodni z wartościami i podejściem kandydata do biznesu, ponieważ jest to długoterminowe partnerstwo. Oczekujemy również pewnego doświadczenia w przedsiębiorczości lub osiągnięć w pracy na etacie. Kandydat musi także dysponować odpowiednimi środkami na rozpoczęcie działalności i być w stanie poświęcić tej działalności co najmniej cztery dni w miesiącu.

Jakie opłaty i koszty wiążą się z otwarciem salonu fryzjerskiego na zasadach franczyzy?

Na rozpoczęcie działalności potrzebne jest około 150 000 złotych netto, co obejmuje wszystkie koszty, takie jak opłata wstępna, wynajem lokalu, prace remontowe, wyposażenie, działania marketingowe i wsparcie finansowe w pierwszych miesiącach do momentu osiągnięcia rentowności. Niewymagane są żadne specjalne licencje na tę działalność.

Czy oferujecie szkolenie i wsparcie w zakresie zarządzania biznesem i obsługi klienta nowym franczyzobiorcom?

Każdy franczyzobiorca uzyskuje dostęp do podręcznika operacyjnego, który zawiera nasze doświadczenie i standardy. Posiadamy również czaty dla wspólnoty franczyzobiorców oraz indywidualnie dla każdego partnera, gdzie bieżąco rozwiązujemy wszelkie kwestie. Ponadto regularnie organizujemy spotkania franczyzobiorców i okazjonalnie zbieramy się na różnego rodzaju wydarzenia biznesowe oraz spotkania integracyjne.

Czy istnieją określone regiony geograficzne, w których planujecie rozszerzyć sieć franczyzową, lub plany dotyczące wejścia na nowe rynki?

Tak, mamy plany aktywnego zwiększania udziału w rynkach obecnych oraz ekspansję na nowe rynki, głównie w krajach Unii Europejskiej.

Jakie wartości i filozofię reprezentuje franczyza i jakie cechy charakteryzują udanych franczyzobiorców?

Nasi franczyzobiorcy to nasi partnerzy. Zadowolony klient to zadowolony fryzjer. Staramy się robić więcej, niż oczekuje nasz klient. Stale klienci polecają nas swoim znajomym i wracają do nas, a 80 proc. naszej bazy klientów to stałe osoby. Udani franczyzobiorcy ciągle rozwijają swój biznes, zazwyczaj otwierając nowe salony co cztery miesiące.

Czy jest coś, co chcielibyście przekazać potencjalnym franczyzobiorcom i klientom, aby lepiej zrozumieli markę i filozofię Haircut Express?

Kochamy naszych klientów, szanujemy ich potrzeby i pracujemy dla ich wygody. Franczyzobiorcy to nasi partnerzy i zawsze witamy w naszym zespole nowych profesjonalistów i aktywnych franczyzobiorców. Haircut Express oferuje unikalne doświadczenie w branży fryzjerskiej, łącząc komfort i jakość obsługi z dostępnością dla wszystkich klientów.

Źródło: Wprost