Zadbaj o to, co najcenniejsze – wybór oferty ubezpieczenia na życie
Artykuł sponsorowany

Zadbaj o to, co najcenniejsze – wybór oferty ubezpieczenia na życie

Aneta Podyma, prezes firmy Unum
Aneta Podyma, prezes firmy Unum Źródło: Unum
Jak wybrać ubezpieczenie na życie tak, by spać spokojnie? Ten rodzaj zabezpieczenia stanowi poczucie finansowego bezpieczeństwa każdego z nas. Aneta Podyma, prezes firmy Unum, opowiada w naszej rozmowie o tym, by wybrać ofertę dostosowaną do indywidualnych potrzeb.

Na rynku jest wiele ofert ubezpieczeń na życie. Na co jednak zwrócić uwagę, wybierając konkretną ofertę?

Wybierając konkretną ofertę ubezpieczenia na życie, warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów, aby upewnić się, że wybrana polisa spełnia nasze indywidualne potrzeby i oczekiwania. Każdy z nas jest inny, ma inną historię i inne ryzyka życiowe. Kluczowy zatem jest zakres ochrony, który będzie dopasowany do naszych unikalnych potrzeb, powinien być na tyle szeroki, aby zapewnić nam realną ochronę w razie zdarzeń, takich jak inwalidztwo, choroba, śmierć czy wypadek.

Pieniądze z polisy ubezpieczeniowej powinny pomóc nam i naszym bliskim w szybszym powrocie do zdrowia, w spłacie zobowiązań finansowych, utrzymaniu podobnego standardu życia, czy w spełnianiu naszych marzeń, które mogą być przez ów przykre zdarzenia zagrożone. Dlatego tak ważna jest wysokość sum ubezpieczenia. Nasza firma oferuje dopasowane do klientów programy ubezpieczenia, a także bardzo wysokie, nawet kilkumilionowe, sumy ubezpieczenia. Co ważne, nie mamy dwóch jednakowych polis. Za opracowaniem takich indywidualnych rozwiązań stoją wyjątkowi profesjonaliści. Mamy w swoich szeregach agentów, którzy są uznani przez międzynarodowe stowarzyszenie Million Dollar Round Table skupiające najlepszych doradców ubezpieczeniowych z całego świata. Nasi agenci mają szeroką wiedzę, ogromne doświadczenie i cechują się wyjątkową etyką zawodową. To ważne, kiedy nawiązuje się długotrwałe, oparte na zaufaniu, relacje z klientami. Renoma agentów i samego ubezpieczyciela to ważny aspekt wyboru ubezpieczeń na życie.

Warto sprawdzić, czy ubezpieczyciel jest stabilny finansowo i ma dobrą reputację na rynku, jak dużo świadczeń wypłaca klientom, ile ma skarg i reklamacji. Te informacje dostępne są w raportach finansowych. Niezwykle cenne są również rekomendacje innych klientów i ich opinie o danej firmie. W Unum Życie jesteśmy dumni, że z roku na rok wartość wypłaconych świadczeń rośnie – w ubiegłym roku wypłaciliśmy aż 219 mln zł naszym klientom i ich bliskim. Jesteśmy doceniani za wyjątkową etykę i jakość obsługi, co potwierdzają certyfikaty, takie jak Firma Przyjazna Klientowi, Fair Play czy Etyczna Firma. Jesteśmy też Najlepszym Pracodawcą, bo najważniejsi są ludzie, nasi klienci i nasze zespoły.

Co wyróżnia państwa firmę na tle innych ubezpieczycieli?

Należymy do amerykańskiej Grupy Unum, należącej do największych firm z Fortune 500, notowanej na giełdzie NYE, która świętuje 175 lat istnienia. W Polsce działamy od 25 lat i jesteśmy wyspecjalizowani w ubezpieczeniach na życie. Na tle konkurencji wyróżniamy się naszą specjalizacją, dynamiką rozwoju oraz co ważniejsze zakresem ochrony ubezpieczeniowej i jakością obsługi klienta. Nie mamy gotowych produktów na dany etap życia czy segment klientów. Każda polisa to zbiór indywidualnych potrzeb. Oferujemy również bardzo wysokie sumy ubezpieczenia – zarówno w produktach indywidualnych, jak i grupowych. Klient i jego poczucie bezpieczeństwa są naszym oczkiem w głowie.

Naszą misją jest wypłacanie należnego świadczenia, dlatego w naszych produktachmamy minimalną liczbą wyłączeń odpowiedzialności, a nasze ubezpieczenia są transparentne i zrozumiałe. Bardzo ważna jest odpowiedź na choroby, które coraz częściej spotykają Polaków, dlatego w naszych ubezpieczeniach na wypadek chorób kardiologicznych i onkologicznych oraz w umowach dodatkowych w ubezpieczeniach grupowych, nasi klienci otrzymują nie tylko wypłatę świadczenia, ale też dostęp do badań, konsultacji lekarskich, rehabilitacji, wizyt u psychologa i innych usług medycznych. Naszymi produktami wspieramy kompleksowo naszych klientów, w tych najtrudniejszych momentach ich życia.

Bez wątpienia, kluczem do sukcesu jest dbałość o klienta. Jaka jest recepta pozyskanie nowych klientów a jednocześnie utrzymanie tych dotychczasowych?

Stale analizujemy naszą ofertę produktową, dostosowując ją do aktualnych realiów. Pojawiają się nowe choroby, zwiększa się częstotliwość zachorowań na nowotwory czy choroby kardiologiczne. Odpowiadamy na te zmiany, tworząc rozwiązania dla klientów. W ubezpieczeniach grupowych uwzględniamy również ryzyka chorób cywilizacyjnych (cukrzycy, celiakii), chorób psychicznych. Kiedy pojawiają się nowe metody leczenia niektórych schorzeń, zmieniamy warunki ubezpieczenia, by dawały możliwość wypłaty świadczenia klientom również w sytuacji zabiegów czy leczenia, które wcześniej nie były dostępne. Co ważne, zmiana i aktualizacji warunków ubezpieczenia obejmuje nie tylko nowych klientów, ale też tych istniejących – i to bez ponownej oceny ryzyka. Tak rozumiemy realną ochronę.

Priorytetem jest wynika z filozofii państwa firmy bezpieczeństwo i troska o spokój ducha. Jak to wygląda w praktyce?

Niezależnie od tego, czy są to klienci indywidualni czy grupowi (a ubezpieczamy firmy, które zatrudniają już od 3 pracowników), zawsze podchodzimy do nich elastycznie, indywidualnie, z uważnością i troską. Za każdym klientem kryje się inna historia, która wymaga szacunku i troski. Od samego początku naszymi klientami opiekują się wykwalifikowani profesjonaliści. Nasz proces sprzedaży ubezpieczeń jest wieloetapowy, bo wymaga zbudowania zaufania i dopasowania ochrony do poznanych podczas spotkań potrzeb klientów. Jeśli nasi agenci uznają, że klient jest dobrze zabezpieczony to nie zaoferują dodatkowych polis takiemu klientowi. Dla nas relacje zaczynają się od pierwszego spotkania i trwają przez cały okres ochrony.

Życie klientów się zmienia, pojawiają się nowe zobowiązania finansowe, zmienia się praca, powiększa się rodzina lub pojawia się nowa pasja np. sportowa. To wszystko skłania nas do refleksji, czy mamy adekwatną ochronę do tych nowych ryzyk. Dlatego nasi agenci są blisko klientów, by towarzyszyć im w życiowej drodze i zawsze dopasować ochronę do ich bieżących potrzeb. Również w ubezpieczeniach grupowych zawsze jesteśmy blisko naszych pracodawców: ochrona jest dopasowana do specyfiki danego przedsiębiorstwa i ryzyk pracowników, a dodatkowo każdy pracownik może dobrać ją do swoich indywidualnych potrzeb, np. sięgając po dodatkowe zabezpieczenia na wypadek danych chorób, czy wybierając ochronę dla dzieci lub aktywnych. Naszą misją i głównym celem działalności jest wypłata należnych świadczeń, dlatego tak pracujemy z klientami i tak dobieramy dla nich ochronę, by w razie nieprzewidzianych zdarzeń otrzymali oni realne wsparcie.

Tu warto wspomnieć o etyce i uczciwości w tym zakresie? W jaki sposób postrzegacie ją jako firma?

Etyka i uczciwość to nasze nadrzędne wartości. Nie znajdziemy ich nigdzie wypisanych na ścianach czy w korporacyjnych broszurkach. Są one wdrukowane w naszą kulturę i sposób postępowania. W każdym obszarze naszej działalności. Od przygotowania produktów, poprzez sprzedaż, bieżącą obsługę i wypłatę świadczeń. Nie ma u nas miejsca na działania nieetyczne i bardzo podkreślamy to podczas rekrutacji. Jeśli ktoś chciałby dołączyć do nas w roli agenta ubezpieczeniowego, to jednym z naszych szczególnych wymogów jest brak doświadczenia w sprzedaży ubezpieczeń na życie.

Wolimy nauczyć tej profesji i naszych etycznych standardów od początku niż oduczać nawyków, które mogą być dalekie od jakości, jaką chcemy utrzymać. To podejście owocuje, choć bywa wyzwaniem. Klienci bardzo cenią współpracę z agentami, co potwierdza u nas wskaźnik utrzymywalności polis wynoszący niemal 100% – klienci nie tylko z nami zostają, ale też waloryzują swoje sumy ubezpieczenia. Jeśli klient świadomie podjął decyzję o ubezpieczeniu, ufa agentowi i stojącej za nim firmie, czuje się spokojny i nie martwi się o swoją przyszłość.

Z przeprowadzonych na wasze zlecenie badań wynika, że własne zdrowie to troska 60 proc. ankietowanych Polaków. Czy to idzie w parze z dbałością Polaków o zabezpieczenie własnej przyszłości?

Tak, dostrzegamy większą skłonność Polaków do zabezpieczenia własnego zdrowia. W naszym portfelu 72% klientów indywidualnych posiada dodatkowe umowy właśnie na wypadek poważnych chorób czy pobytów w szpitalu. W sytuacji poważnej choroby liczy się czas. A dziś głównymi wyzwaniami publicznej służby zdrowia są długi czas oczekiwania na specjalistyczne leczenie i ogólne trudności w dostępie do lekarzy, których jest niewystarczająca liczba. Przykładowo praktykujących chirurgów jest ok. 6000, a chirurgów onkologicznych – tylko ok. 1000.

Stale rosną też potrzeby korzystania ze służby zdrowia z uwagi na starzejące się społeczeństwo i większą zachorowalność. Jak wskazuje LuxMed, w 2022 roku zidentyfikowano o 25% więcej osób z podejrzeniem choroby nowotworowej niż w 2019 roku. Na skuteczność leczenia wpływa szybkość reakcji lekarzy oraz pacjentów. Niestety, patrząc choćby na leczenie szpitalne w publicznej służbie zdrowia, czekanie na planowany zabieg, poprzedzony potrzebnymi badaniami i konsultacjami, może trwać nawet od kilku do kilkudziesięciu miesięcy, a w sektorze prywatnym cały proces skraca się do 1 miesiąca-2 miesięcy.

Dlatego tak ważne jest, by mieć dodatkowe pieniądze, z których w razie choroby można skorzystać, by szybciej sięgnąć po pomoc i tym samym być może zwiększyć swoje szanse na wyzdrowienie. A dodatkowym atutem jest nie tylko spokój finansowy, ale szereg możliwości skorzystania z prywatnych konsultacji, badań, zabiegów, jakie nasze polisy zapewniają klientom w razie diagnozy choroby onkologicznej lub kardiologicznej.

Niemal co drugi badany wskazuje również na zdrowie dzieci, jako to największe zmartwienie. Jak jednak połączyć obie kwestie? Jak szeroki jest zakres oferowanego przez państwa ubezpieczenia?

Tak, oferujemy również polisy dla dzieci, zarówno chroniące je w razie wypadków, chorób, pobytów w szpitalu, jak również dające możliwość odłożenia kapitału na ich przyszłość. Polisa “Lepszy start”, dostępna w naszej ofercie, przez cały czas trwania ubezpieczenia zapewnia dziecku ochronę na wypadek niespodziewanych zdarzeń. Po zakończeniu umowy otrzymuje ono pieniądze, które może przeznaczyć na wybrany przez siebie cel.

Takie ubezpieczenie to wyraz odpowiedzialności i troski o dziecko, a także realna pomoc w spełnieniu jego marzeń. Bo przecież, gdy dziecko wkroczy w dorosłość, jego potrzeby będą znacznie większe niż te, które ma, mając 10 lat. W ramach tego produktu gwarantujemy przekazanie dziecku zgromadzonych środków. W razie inwalidztwa lub śmierci osoby ubezpieczającej – to mogą być rodzice lub chrzestni – firma przejmie obowiązek opłacania składek, by na koniec trwania ubezpieczenia wypłacić dziecku zgromadzony kapitał. Co ważne środki są chronione przed skutkami inflacji, dzięki mechanizmowi indeksacji.

Czy w planach macie rozszerzenie/zmodyfikowanie obecnego wachlarza ofert dla klientów. A jeśli tak, to w jakim kierunku zmierzacie?

Stale analizujemy naszą ofertę i dostosowujemy ją do aktualnych potrzeb, zmian społecznych i nowych ryzyk. Zawsze stawiamy klienta w centrum naszych działań. Ubezpieczenia mają chronić – taka jest ich misja i realizujemy ją stale, poszerzając zakres naszych świadczeń i ochrony. Nieustannie łączymy ochronę życia ze zdrowiem, bo nie ma nic cenniejszego, co moglibyśmy chronić. Jesteśmy jedyną firmą na rynku, która w ramach umowy głównej, czyli tej na wypadek śmierci, wypłaca klientom pieniądze również za życia, w razie całkowitego inwalidztwa lub gdy klient zmaga się z chorobą terminalną. I mamy wśród historii naszych klientów sytuacje, w których pieniądze wypłacone z polisy na życie zostały przeznaczone na zagraniczne leczenie, które w efekcie przedłużyło klientowi życie o kilka lat. To jest prawdziwa wartość ubezpieczenia na życie.

Źródło: Unum