Zmiana ma na celu dostosowanie się do potrzeb współczesnych odbiorców mediów wśród mniejszości niemieckiej w Polsce. Nowe wydanie będzie ukazywać się raz w miesiącu, a portal internetowy wzbogacony zostanie o aktualności, podcasty i audycje.
Nowa odsłona mediów mniejszości niemieckiej
Podczas konferencji prasowej w Opolu przewodniczący Związku Niemieckich Stowarzyszeń Społeczno-Kulturalnych w Polsce, Rafał Bartek, ogłosił nową koncepcję medialną dla środowiska niemieckiego w Polsce. Legendarne „Wochenblatt”, ukazujące się od 1989 roku, przechodzi transformację – z tygodnika w miesięcznik o nowej nazwie „Neues Wochenblatt.pl”.
Czytaj też:
Niemcy milionerami. Mieli najwięcej szczęścia w Eurojackpot. Sprawdź, jak poszło Polakom
Nowoczesna forma. Tradycyjna treść
Nowy magazyn będzie liczyć 52 strony i pojawiać się będzie pod koniec każdego miesiąca. Oprócz odświeżonego logo, redakcja stawia na dynamiczny rozwój wersji cyfrowej. Na portalu internetowym publikowane będą codzienne wiadomości, analizy polityczne, wywiady z ekspertami oraz materiały multimedialne. Z myślą o młodszych odbiorcach, uruchomione zostaną podcasty i audycje radiowe dostępne online.
Czytaj też:
Widzew Łódź będzie najlepszy w Polsce? Wielki biznesmen o krok od przejęcia klubu
Głos mniejszości niemieckiej w Polsce
– Dla nas, jako społeczności niemieckiej w Polsce, własne niezależne media mają ogromne znaczenie. To przestrzeń, w której możemy prezentować naszą perspektywę, pielęgnować kulturę i język, a także prowadzić dialog z większościowym społeczeństwem – podkreślił Rafał Bartek.
Krok w stronę przyszłości
Transformacja „Wochenblatt” to odpowiedź na zmieniające się nawyki medialne i potrzeby informacyjne współczesnych czytelników. Dzięki połączeniu druku z internetem, tradycji z nowoczesnością, „Neues Wochenblatt.pl” ma stać się silnym głosem mniejszości niemieckiej w Polsce – zarówno w formacie papierowym, jak i cyfrowym.
Czytaj też:
Blisko 40 proc. Polaków chce znać te dane. Zaskakujący raport