Tanie linie lotnicze OLT Express Poland uruchamiają na początku kwietnia liczne połączenia między dziewięcioma polskimi miastami. Jak twierdzą, ceny biletów będą konkurencyjne wobec oferty kolei i autobusów.
Firma Polskie Linie Lotnicze OLT Express, która zaprezentowała się wczoraj na konferencji prasowej w Warszawie, powstała na bazie niemieckiego OLT, polskiego Jet Airways i linii czarterowej Yes Airways. Całością zarządza gdańska spółka Amber Gold, która oferuje także pożyczki oraz różnego typu usługi lokowania pieniędzy, m.in. inwestycje w metale szlachetne (która to działalność budziła swego czasu kontrowersyjne opinie).
Przewoźnik zapowiada rewolucję na polskim niebie. Za półtora miesiąca uruchomi połączenia między Warszawą, Krakowem, Katowicami, Poznaniem, Gdańskiem, Wrocławiem, Rzeszowem, Szczecinem i Łodzią. Linie zamierzają konkurować cenowo z pociągami i autobusami. ? Ceny naszych biletów zaczynają się od 99 zł, co oznacza, że stanowimy silną konkurencję dla alternatywnych przewoźników, wygrywając dużo krótszym czasem podróży ? mówi w rozmowie z Businesstoday.pl Magdalena Grzybowska, rzecznik OLT Express Poland. ? Z ofertą chcemy trafić głównie do klientów biznesowych. Szacujemy, że będą stanowić 60?70 proc. naszej klienteli ? dodaje.
We flocie OLT będą latać Airbusy 320 i Airbusy 319, które mogą zabrać na pokład do 180 pasażerów. Obecnie spółka posiada do dyspozycji 8 takich samolotów, a do końca 2012 ich liczba ma wzrosnąć do 12. Linie będą też korzystać z samolotów ATR. Spółka w kwietniu ma ich mieć 7, a do końca roku 12.
W samolotach nie będzie podziału na klasy, wszyscy pasażerowie będą podróżować w takich samych warunkach. Cena biletu zależeć będzie od tego, czy pasażer chce zostawić sobie możliwość wprowadzania zmian w rezerwacji, czy wykupić ją 'na sztywno'. Najdroższa oferta to taryfa biznes, za którą trzeba będzie zapłacić od 300 do 500 zł.
Sprawdzianem dla nowych połączeń będzie zbliżające się EURO 2012. ? Termin naszego startu nie był ustalany pod tę imprezę. Obecnie nic mi też nie wiadomo o tym, że mielibyśmy uruchomić połączenia z Ukrainą. Jesteśmy nastawieni na długoterminową obecność na rynku, która zapełni oczywistą na nim lukę ? dodaje Grzybowska.
Trasy, na których według zapowiedzi ma latać OLT Express:
* Gdańsk ? Warszawa, Szczecin, Poznań, Wrocław, Katowice, Kraków, Łódź oraz z przesiadką Rzeszów
* Katowice ? Gdańsk, Rzeszów, Poznań z przesiadką Szczecin
* Kraków ? Wrocław, Gdańsk, Poznań z przesiadką Szczecin
* Łódź ? Gdańsk, Wrocław
* Poznań ? Gdańsk, Warszawa, Wrocław, Katowice, Kraków, Szczecin
* Rzeszów ? Warszawa, Katowice i z przesiadką Gdańsk, Wrocław, Szczecin
* Warszawa ? Rzeszów, Wrocław, Gdańsk, Poznań, Szczecin
* Wrocław ? Łódź, Poznań, Warszawa, Gdańsk, Kraków z przesiadką Szczecin i Rzeszów
* Szczecin ? Gdańsk, Poznań, Warszawa i z przesiadką Rzeszów, Kraków, Katowice, Wrocław
Przewoźnik zapowiada rewolucję na polskim niebie. Za półtora miesiąca uruchomi połączenia między Warszawą, Krakowem, Katowicami, Poznaniem, Gdańskiem, Wrocławiem, Rzeszowem, Szczecinem i Łodzią. Linie zamierzają konkurować cenowo z pociągami i autobusami. ? Ceny naszych biletów zaczynają się od 99 zł, co oznacza, że stanowimy silną konkurencję dla alternatywnych przewoźników, wygrywając dużo krótszym czasem podróży ? mówi w rozmowie z Businesstoday.pl Magdalena Grzybowska, rzecznik OLT Express Poland. ? Z ofertą chcemy trafić głównie do klientów biznesowych. Szacujemy, że będą stanowić 60?70 proc. naszej klienteli ? dodaje.
We flocie OLT będą latać Airbusy 320 i Airbusy 319, które mogą zabrać na pokład do 180 pasażerów. Obecnie spółka posiada do dyspozycji 8 takich samolotów, a do końca 2012 ich liczba ma wzrosnąć do 12. Linie będą też korzystać z samolotów ATR. Spółka w kwietniu ma ich mieć 7, a do końca roku 12.
W samolotach nie będzie podziału na klasy, wszyscy pasażerowie będą podróżować w takich samych warunkach. Cena biletu zależeć będzie od tego, czy pasażer chce zostawić sobie możliwość wprowadzania zmian w rezerwacji, czy wykupić ją 'na sztywno'. Najdroższa oferta to taryfa biznes, za którą trzeba będzie zapłacić od 300 do 500 zł.
Sprawdzianem dla nowych połączeń będzie zbliżające się EURO 2012. ? Termin naszego startu nie był ustalany pod tę imprezę. Obecnie nic mi też nie wiadomo o tym, że mielibyśmy uruchomić połączenia z Ukrainą. Jesteśmy nastawieni na długoterminową obecność na rynku, która zapełni oczywistą na nim lukę ? dodaje Grzybowska.
Trasy, na których według zapowiedzi ma latać OLT Express:
* Gdańsk ? Warszawa, Szczecin, Poznań, Wrocław, Katowice, Kraków, Łódź oraz z przesiadką Rzeszów
* Katowice ? Gdańsk, Rzeszów, Poznań z przesiadką Szczecin
* Kraków ? Wrocław, Gdańsk, Poznań z przesiadką Szczecin
* Łódź ? Gdańsk, Wrocław
* Poznań ? Gdańsk, Warszawa, Wrocław, Katowice, Kraków, Szczecin
* Rzeszów ? Warszawa, Katowice i z przesiadką Gdańsk, Wrocław, Szczecin
* Warszawa ? Rzeszów, Wrocław, Gdańsk, Poznań, Szczecin
* Wrocław ? Łódź, Poznań, Warszawa, Gdańsk, Kraków z przesiadką Szczecin i Rzeszów
* Szczecin ? Gdańsk, Poznań, Warszawa i z przesiadką Rzeszów, Kraków, Katowice, Wrocław