Październik to miesiąc dobroci dla zwierząt. Ten wyjątkowy okres świętują właściciele pupili i organizacje działające na rzecz ochrony zwierząt. Dołącza do nich także firma 3M Poland i jej kluczowa marka Scotch-Brite(TM), która inicjując współpracę z Fundacją Azylu pod Psim Aniołem zorganizowała warsztaty dla przyszłych właścicieli czworonogów.
30 września w Cafe Karma odbyły się wyjątkowe warsztaty, pokazujące jak świadomie i rozważnie wybierać psa i kota do swojego domu. Bywa tak, że początkowa euforia z posiadania nowego czworonoga (zwłaszcza u dzieci) staje się później problemem i niechcianym obowiązkiem rodziców. Zdarza się także, że rodzina jest nieprzygotowana na wydatki związane z posiadaniem psa lub kota. Często punktem zapalnym potrafi okazać się przypadkowo odkryta alergia na sierść zwierząt, powodująca problemy zdrowotne u właściciela lub domowników.
- Nieprzemyślane decyzje o posiadaniu zwierzęcia kończą się tym, że po jakimś czasie pies czy kot zostaje oddany do schroniska lub co gorsza właściciel pozbywa się go np. przywiązując do drzewa w lesie. Dlatego tak ważną kwestią jest odpowiednie przygotowanie do bycia świadomym i odpowiedzialnym właścicielem czworonoga - powiedziała behawiorystka Katarzyna Iwańczuk z Akademii Psorbona.
Podczas przeprowadzonych warsztatów ekspertka opowiedziała m.in. o tym jak w jaki sposób świadomie wybrać zwierzę, jaki typ zwierzęcia pasuje do danego typu właściciela oraz o praktycznych aspektach kontaktu ze psem lub kotem, takich jak pielęgnacja, czy sprzątanie.
Na medyczną stronę posiadania czworonoga zwrócił z kolei uwagę dr Piotr Niedziałkowski. Do niedawna dominował pogląd, że alergia na sierść zwierząt całkowicie eliminowała osoby uczulone z posiadania własnego czworonoga. Ulega to jednak zmianie.
- Alergia na sierść zwierząt to schorzenie, z którym zmaga się aż 15 proc. ludzi, przy czym u większości z nich reakcja alergiczna pojawia się po kontakcie z kotem. Do niedawna zalecano, by osoby uczulone na sierść unikały styczności ze zwierzętami domowymi i w żadnym wypadku nie decydowały się na posiadanie pupila w domu. Obecnie, dzięki opracowaniu skuteczniejszych metod leczenia i odczulania, jakość życia alergików poddawanych terapii ulega znaczącej poprawie i mogą oni pozwolić sobie na życie pod jednym dachem z ulubionym zwierzakiem. Warunkiem jest przebyta skuteczna immunoterapia (w czasie której uczulony nie miał stałego kontaktu ze zwierzęciem) i po której nie zgłasza objawów alergii. - powiedział podczas wydarzenia alergolog dr Piotr. Niedziałkowski.
Warsztaty ,,Mały przewodnik dla przyszłego właściciela czworonoga" były także okazją do podjęcia współpracy między 3M Poland i jej marką Scotch-Brite(TM), a Fundacją Azylu pod Psim Aniołem, opiekującą się ponad 500 zwierzętami z Warszawy i okolic.
W ramach niej zapoczątkowano m.in. akcję ,,Wspólnie zbierzemy więcej" trwającą od początku października do grudnia. Część dochodu ze sprzedanych rolek do ubrań Scotch-Brite(TM) trafi na konto Fundacji Azylu pod Psim Aniołem. Dodatkowo pracownicy amerykańskiej firmy zaplanowali zbiórkę rzeczy, potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania Azylu, takich jak karma, koce, czy smycze dla zwierząt.
- Zdecydowaliśmy się podjąć współpracę z Fundacją, by zwrócić uwagę na problem tysięcy porzucanych co roku zwierząt i przyczyn tej sytuacji. Mamy nadzieję, że zebrane pieniądze pomogą w opiece psów i kotów z Fundacji szczególnie w obliczu nadchodzącej zimy - powiedział Łukasz Stelmaszyk z 3M Poland.
- Akcja prowadzona z firmą 3M Poland to przykład inicjatywy, którą bardzo cenimy. Każdy może zaangażować się w pomoc Fundacji, między innymi poprzez tak prosty gest jak kupno rolki, zbierającej sierść z ubrań. Zachęcamy także do bezpośrednich adopcji, które czekają na swój wymarzony dom - mówi Mariusz Tauber z Fundacji Azylu pod Psim Aniołem.
W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele 3M Poland oraz Fundacji Azylu pod Psim Aniołem. Całość wydarzenia poprowadził znany ze swojego zamiłowania do zwierząt - dziennikarz Michał Olszański.
dostarczył infoWire.pl