Chroń swoje dane przed ,,Wścibskim Okiem"

Chroń swoje dane przed ,,Wścibskim Okiem"

Dodano:   /  Zmieniono: 

Czy lubisz, gdy ktoś zagląda Ci w ekran tableta, smartfona lub laptopa? Większość osób czuje się wtedy nieswojo lub jest zdenerwowana. A teraz wyobraź sobie, że podgląda Cię nie człowiek, lecz wielkie ,,Wścibskie Oko". Tak właśnie rozpoczyna się nowa kampania 3M promująca rozwiązania dotyczące bezpieczeństwa danych.

Niemal każdy z nas korzysta codziennie z urządzeń mobilnych. Wszędzie - w kawiarni, bibliotece, autobusie, czy miejscu pracy. Co więcej większość z nas sprawdza lub przygotowuje na nich poufne informacje. W każdym z tych miejsc wrażliwe dane narażone są na niebezpieczny wzrok ciekawskich. Według badań 3M* prawie 70 % osób przyznało, że prywatność ich poufnych danych została naruszona w miejscu pracy. Dodatkowo większość użytkowników pracujących na urządzaniach mobilnych choć raz w życiu padła ofiarą snoopingu (podglądania ekranu przez osobę siedzącą obok), narażając się tym samym na utratę cennych danych lub poufności informacji.

Bohater kampanii 3M - ,,Wścibskie Oko" działa jednak inaczej niż większość podglądaczy. Nie kryje się z tym, że zagląda Ci za/w ekran i kradnie Twoje dane. Nie działa w ukryciu. Wręcz przeciwnie - stojąc nad Tobą prowokuje Cię do podjęcia konkretnych działań, które albo zabezpieczą Twój ekran, albo pozwolą mu zajrzeć/dostać się do Twoich danych.

W ramach kampanii powstały dwa spoty reklamowe ze ,,Wścibskim Okiem" w roli głównej. Na pierwszym z nich użytkownik sprawdza prywatne dane na swoim tablecie w biurowej stołówce.

Na drugim zaś przygotowuje ważny dokument na swoim laptopie.

Obu tym czynnościom przypatruje się ,,Wścibskie Oko", które dokładnie rejestruje każdą wykonywaną na urządzeniu mobilnym czynność, stojąc za bezradnym użytkownikiem. Pod koniec filmu pojawia się możliwość wyboru zakończenia. Możemy zastosować specjalne filtry prywatyzujące 3M lub biernie przeglądać się jak ,,Wścibskie Oko" kradnie nasze dane.

- Staraliśmy się, aby filmy w ,,przerysowany" sposób prezentowały problem ochrony prywatności danych oraz pokazały jak użytkownicy urządzeń mobilnych mogą mu zaradzić. Elementem angażującym osoby oglądające filmy jest możliwość samodzielnego wyboru ich zakończenia. Filtry prywatyzujące od kilku lat są dostępne na rynku i coraz więcej firm produkujących sprzęt elektroniczny korzysta z ich możliwości m.in. Lenovo, Dell i HP - mówi Damian Bukowiński z Działu Elektroniki i Energetyki 3M Poland.

Kampania 3M promująca spoty reklamowe z ,,Wścibskim Okiem" będzie prowadzona do końca listopada. Obejmuje ona działania na YouTube, pozycjonowanie w Google oraz banery reklamowe w działach tematycznych na stronach internetowych poświęconych nowym technologiom.

Spoty związane z kampanią ,,Wścibskie Oko" zostały przygotowane przez agencję reklamową ArtGroup.

Więcej informacji o kampanii znajduje się na stronie internetowej - www.3m.pl/filtryprywatyzujace.


dostarczył infoWire.pl