Warner Bros. z nowym logo. Kolejna firma zapragnęła „czystości”

Warner Bros. z nowym logo. Kolejna firma zapragnęła „czystości”

Logo WB
Logo WBŹródło:Warner Bros.
Słynne logo studia Warner Bros. – które bez wątpienia można nazwać kultowym – zmieniło się. Firma dołączyła do firm, które pozbawiły znak firmowy ozdobników.

To zdecydowanie trend światowy, który polega na pozbawianiu logotypów charakterystycznych ozdobników, trójwymiarowości, efektów „błyszczenia” i innego rodzaju elementów przyciągających wzrok. Warner Bros. nie jest pierwszą firmą, która zdecydowała się na taki ruch.

Logo bez ozdobników

Logo Warner Bros. powstało w latach 20. XX wieku. Umownie można je określić jako „bogate”, pełne ozdobników. Teraz zastąpi je logo złożone z dwóch kolorów (niebieskiego i białego), płaskie (dwuwymiarowe) i jednolite.

Czytaj też:
Nowe czasy. Nawet Rolls-Royce zmienia logo i barwy

Wielu obserwatorów powiedziałoby zapewne, że skoro przeszłe logo było „bogate”, to przyszłe jest „biedne”. To uproszczenie, bo w ten sposób zmieniają swoje logo firmy na całym świecie. Było kolorowo, trójwymiarowo i spektakularnie, robi się surowo, dwuwymiarowo i „czysto”.

Czytaj też:
BMW ma nowe logo. Przezroczyste i „cyfrowe”

Czystość graficzna czyli jaka?

W komunikatach prasowych oznajmiających o zmianach w logo dominują zresztą podobne słowa, o poszukiwaniu przez firmy „czystości”. Firmy nie dodają, czy to oznacza, że poprzednie znaki było „nieczyste”.

Logo KiaLogo GM nowe

W każdym razie logo zmieniły ostatnio Kia, Burger King, General Motors, Toyota, Rolls-Royce, BMW, Volkswagen, Nissan, Opel i wiele innych firm. O części z tych zmian pisaliśmy, ale za każdym razem wyglądały one podobnie. Tak właśnie, jak w przypadku nowego logo Warner Bros. Czyli z „bogato” na „czysto”.

Czytaj też:
Burger King: nowe logo, inne stroje i opakowania

Logo GM stare
Źródło: Nowy Marketing