Południowokoreańskie konsorcjum podpisało umowę ze spółką Centralny Port Komunikacyjny na zaprojektowanie linii Kolei Dużych Prędkości między Katowicami a granicą polsko-czeską. Ten 70-kilometrowy odcinek to fragment trasy kolejowej Katowice – Ostrawa. Trwa projektowanie już ponad 400 km kolejowych szprych CPK.
Kolej w ramach CPK
Odcinek, który ma zaprojektować koreańskie konsorcjum, to jeden z kluczowych fragmentów linii kolejowych budowanych w Polsce przez CPK. Stanowi ważny element unijnej transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T) łącząc Katowice,Warszawę czy Kraków z Brnem, Pragą, Bratysławą, Wiedniem iBudapesztem.
Przetarg na zaprojektowanie linii wygrało konsorcjum dwóch firm. Pierwszą z nich jest Korea National Railway (KNR), czyli spółka państwowa, która realizowała projekty budowy kolei, usługi doradztwa technicznego i studia wykonalności, w tym w zakresie Kolei Dużych Prędkości. Drugi z podmiotów konsorcjum to Dohwa Engineering – firma inżynieryjno-budowlana z Korei Południowej, która ma na swoim koncie ponad 7 tys. projektów w kraju i na świecie. Wartość kontraktu sięga 134 mln zł.
Plan dla CPK
8 czerwca ministerstwo Infrastruktury zatwierdziło plan generalny Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jest to kluczowy dokument dotyczący planów budowy i funkcjonowania lotniska do 2060 roku.
Spółka Centralny Port Komunikacyjny dostała zielone światło na zgłoszenie się o do Urzędu Lotnictwa Cywilnego o tzw. promesę zezwolenia na założenie lotniska. Ministerstwo Infrastruktury zatwierdziło kluczowy dokument. Promesa jest niezbędna do złożenia wniosków o decyzję lokalizacyjną, które nastąpi zaraz po otrzymaniu decyzji środowiskowej.
Czytaj też:
Program Sportowy CPK szansą na popularyzację sportu i ruchuCzytaj też:
Nikogo do latania z Radomia nie zmuszamy – odpowiada prezes PPL szefowi Ryanaira