Koniec informacji na żywo w TV Puls

Koniec informacji na żywo w TV Puls

Dodano:   /  Zmieniono: 7
Decyzją rady nadzorczej TV Puls zrezygnowała z realizacji programów informacyjnych na żywo. Ukazało się ostatnie wydanie sztandarowego programu stacji "Puls Raport". Stacja ogłosiła, że kontynuacja codziennej emisji na żywo "z przyczyn biznesowych nie jest już możliwa". W efekcie z Pulsu będzie musiało odejść ok. 150 do 200 osób - ocenia prezes TV Puls Dariusz Dąbski.

 

Dąbski powiedział, że decyzja rady nadzorczej o likwidacji programów informacyjnych na żywo była podyktowana wyłącznie "rachunkiem ekonomicznym". "Przy tym zasięgu, który mamy obecnie, przy tej oglądalności, którą mamy obecnie nie udało się zrealizować celów, które sobie zakładaliśmy. Dysproporcja między kosztami utrzymania, a przychodami była zbyt duża" - dodał.

Jak przypomniał Dąbski na ok. 300 osób zatrudnionych w Pulsie, 200 pracowało przy produkcji programów informacyjnych. "To ogromny koszt" - podkreślił prezes.

Dodał, że decyzja o likwidacji programów informacyjnych na żywo może się wydawać nagła, ale w rzeczywistości została poprzedzona dogłębną analizą "wielu światowej klasy fachowców". "Od czasu odejścia poprzedniego prezesa TV Puls trwają intensywne prace nad przygotowaniem nowej strategii, która pozwoli spełnić oczekiwania akcjonariuszy pod względem biznesowym" - powiedział Dąbski.

Zapowiedział jednocześnie, że TV Puls nie chce zrezygnować z publicystyki. "Mamy ambicję stworzyć bardzo dobrą publicystykę, dziś jednak za wcześnie jeszcze, by mówić o konkretnych programach" - powiedział. Zaznaczył, że do  utrzymania programów publicystyczno-informacyjnych zobowiązuje TV Puls także koncesja.

Dąbski pytany, kto miałby pracować nad publicystyką Pulsu i kto pozostanie w  stacji, powiedział, że za wcześnie o tym mówić, w czwartek mają się rozpocząć rozmowy z zespołem.

Prezes podkreślił przy tym, że jest pełen uznania dla "profesjonalizmu" zespołu tworzącego pion informacji i publicystyki, a "dzisiejsza decyzja nie ma  nic wspólnego z ich umiejętnościami".

Dąbski pytany, czy prawdziwe są pogłoski, że likwidacja programów informacyjnych może być wstępem do całkowitego wycofania się Ruperta Murdocha z  inwestycji w TV Puls powiedział, że jest zaskoczony takimi spekulacjami i nic o  nich nie wie.

TV Puls zapowiada, że położy teraz większy nacisk na realizację programów "o charakterze rozrywkowym i rodzinnym".

"Puls Raport" nadawany był od października 2007 r. i obok publicystyki miał być jednym z najważniejszych wyróżników odświeżonej ramówki Pulsu. Program miał dwa wydania - główne o 18.30 (początkowo o 19.30) i wieczorne o 22.00. W dniach 1-15 lipca "Puls Raport" o 18.30 miał średnio 67 tys. widzów i 0,87 proc. udziału w rynku (AGB Nielsen Media Research za Presserwisem).

Większościowym udziałowcem telewizji Puls jest zakon franciszkanów; mniejszościowym koncern Ruperta Murdocha News Corp. Prezesem jest Dąbski, szefową informacji i publicystyki w TV Puls jest Amelia Łukasiak.

Telewizja Puls nadaje od 18 marca 2001 r. Wskutek kłopotów finansowych producenta programów Pulsu - Telewizji Familijnej - stacja przez wiele miesięcy nadawała jedynie powtórki programów, a w kwietniu 2003 r. wstrzymała nadawanie. Aby utrzymać koncesję, franciszkanie wznowili w czerwcu 2003 r. emisję za  pośrednictwem platformy satelitarnej Polsat Cyfrowy. Zawarli też umowę z nowym producentem - firmą Mariana Terleckiego Antena 1 (w której później udziały kupił prezes Polsatu Zygmunt Solorz). Wówczas na antenie TV Puls pojawiło się m.in. więcej publicystyki.

Gdy w czerwcu 2006 r. kontrolowana przez Ruperta Murdocha News Corporation stała się mniejszościowym udziałowcem TV Puls, przewidywano, że stacja postara się o zmianę warunków koncesji, która do tej pory uniemożliwiała jej działalność komercyjną.

Według stacji, po dokonanej na początku lutego zmianie koncesji, sygnał TV Puls z nadajników naziemnych będzie docierał do ok. 11 mln telewidzów. W  styczniu Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji dokonała kolejnej zmiany - koncesję z wyspecjalizowanej, stanowiącej, że 70 proc. czasu antenowego TV Puls muszą zajmować audycje i przekazy społeczno-religijne, zmieniła na uniwersalną. Decyzję tę zaskarżyła do KRRiT Grupa TVN, oceniając, że, zmiana koncesji odbyła się z "rażącym naruszeniem prawa".

News Corporation to jeden z największych koncernów medialnych na świecie. Należą do niego m.in. gazety "The Daily Telegraph", "The Sunday Times", "The Sun", "The Times" i "The New York Post"; magazyny "TV Guide" i "InsideOut"; narodowe australijska i nowozelandzka ligi rugby; kluby sportowe Los Angeles Lakers, New York Knicks, New York Rangers; studia filmowe z grupy FOX; telewizje kablowe (m.in. FOX News, FOX Movie, National Geographic Channel); telewizje satelitarne BSkyB (holding, największa brytyjska platforma cyfrowa Sky Digital), DirectTV Group, Foxtel, Sky Italia, Star TV, Sky Latin America; FOX Broadcasting Company i internetowe MySpace, IGN Ent.

keb, nd, pap

 7

Czytaj także