W ciągu ostatnich dwóch lat na rynku pozostali tylko ci przedsiębiorcy, którzy pokazali, że potrafią wypracować zysk nawet w trudnych warunkach. Przetrwali ci, którzy potrafili klientów zaskoczyć. Ceną, jakością, a zwłaszcza innowacyjnymi pomysłami.
Chociaż na badania i rozwój polskie firmy wydają jedynie 0,18 proc. PKB, to jednak można dostrzec pozytywny trend. W czasach spowolnienia gospodarczego polskie firmy nauczyły się funkcjonować stawiając na innowacyjność i nowe pomysły. Wzrosło zainteresowanie unowocześnianiem produkcji, zmianami technologicznymi, wykorzystywaniem ciekawych dróg dystrybucji i reklamy.
W Unii Europejskiej wydatki na badania i rozwój są średnio trzykrotnie wyższe aniżeli w Polsce. Eksperci jednak widzą progres w podejściu do zastosowywania innowacji wśród polskich przedsiębiorców. Zwłaszcza małe i średnie firmy oceniają inwestycje w innowacyjność jako kluczowe.
"Dziennik Gazeta Prawna", ap
W Unii Europejskiej wydatki na badania i rozwój są średnio trzykrotnie wyższe aniżeli w Polsce. Eksperci jednak widzą progres w podejściu do zastosowywania innowacji wśród polskich przedsiębiorców. Zwłaszcza małe i średnie firmy oceniają inwestycje w innowacyjność jako kluczowe.
"Dziennik Gazeta Prawna", ap