Kucharski przypomniał sytuację z września tego roku, kiedy firmy zaopatrujące się hurtowo w Polsce poniosły straty ze względu na niewłaściwe - ich zdaniem - relacje pomiędzy cenami hurtowymi a detalicznymi paliwa. Sprawa została zgłoszona do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). - Czekamy na decyzję UOKiK-u w tej sprawie - zaznaczył Kucharski. Według niego od października trendy rynkowe zaczęły się odwracać, a marże detaliczne osiągnęły "sensowny" poziom kilku procent.
Więcej stacji z logo BP
W przyszłym roku BP zamierza mocniej postawić na budowę stacji własnych, których powstanie około 20. Będą one powstawały przy autostradach i drogach ekspresowych, ale także w dużych miastach, które poszerzają swoje granice i wzbogacają się o obwodnice. W planach jest także otwarcie około 30 obiektów partnerskich. Do tej pory BP wywalczyło w przetargach sześć lokalizacji na stacje benzynowe przy autostradach i drogach ekspresowych, z czego dwie - na A4 w okolicach Zgorzelca - zostały już uruchomione. Kolejne dwie stacje benzynowe powstaną na A2 koło Nowego Tomyśla. W trakcie budowy są też dwie stacje na drodze ekspresowej S3 pod Szczecinem. Otwarcie tych czterech obiektów planowane jest na przyszły rok. - Bierzemy udział w kilku kolejnych przetargach dotyczących m.in. drogi ekspresowej S17 w okolicach Lublina czy autostrady A2 między Łodzią i Warszawą - podkreślił Kucharski.
W opinii dyrektora generalnego polskiego oddziału BP w ciągu najbliższych dwóch lat Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) może przyspieszyć tempo przetargów na operatorów stacji paliwowych przy autostradach i drogach ekspresowych. W postępowaniach przetargowych powinno być od 30 do 50 lokalizacji.
BP w Polsce - 20 lat działalności, 800 milionów dolarów inwestycji
W tym roku firma BP obchodzi 20-lecie działalności w Polsce. Rozpoczęła ją w 1991 roku od biura handlowego olejów dla samochodów i przemysłu. Pierwsza stacje benzynowa z logo BP została otwarta w 1995 roku w Gliwicach. Litr benzyny kosztowej wtedy na niej 1,13 zł. BP w ciągu 20 lat zainwestowało w Polsce ponad 800 mln dolarów. Zatrudnia ponad 3 tys. pracowników i ma swoją siedzibę w Krakowie. Prowadzi działalność w kilku sektorach: stacji paliw, gazu płynnego LPG, hurtowej sprzedaży paliw. Olej i smary sprzedaje pod marką Castrol, która jest liderem rynku. BP włącza się też w działalność społeczną, wspierając takie organizacje, jak np. Polska Akcja Humanitarna, Stowarzyszenie Wiosna czy Tatrzańskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe.
PAP, arb