Polska reklamami stoi. Agencje: i dobrze

Polska reklamami stoi. Agencje: i dobrze

Dodano:   /  Zmieniono: 
Wielkoformatowe reklamy - pomagają czy szkodzą miastom? (fot. sxc.hu) Źródło: FreeImages.com
Wielkie reklamy to stały (i w wielu miejscach dominujący) element krajobrazu Polski. Zdaniem agencji reklamowych, ustawa, która ma walczyć z tym zjawiskiem, negatywnie wpłynie na polską gospodarkę - pisze "Gazeta Wyborcza".
Jak przypomina "GW", największa reklama w centrum Paryża ma powierzchnię 8 metrów kwadratowych, w Warszawie - 164. W stolicy Francji umieszczono 2,3 tys. billboardów, w stolicy Polski - 20 tysięcy.

Trwają prace nad projektem ustawy, która ma ograniczyć zalew kraju przez wielkoformatowe reklamy. Nie wszystkim jednak taki pomysł się podoba. Firmy reklamowe podkreślają, że branża daje zatrudnienie tysiącom osób, a zmiany mogą negatywnie wpłynąć na polską gospodarkę.

Agencje chcą, by ich głos został w ramach konsultacji społecznych wzięty pod uwagę w trakcie konsultacji społecznych przez prezydencki zespół pracujący nad projektem nowego prawa.

zew, "Gazeta Wyborcza"