Upadek biura Alfa Star. Jak odzyskać pieniądze?

Upadek biura Alfa Star. Jak odzyskać pieniądze?

Dodano:   /  Zmieniono: 
Terminal A na lotnisku Warszawa-Okęcie (By Adrian Grycuk (Own work) [CC BY-SA 3.0 pl (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/deed.en)], via Wikimedia Commons)
Urząd marszałkowski województwa mazowieckiego sprowadził do kraju większość turystów Alfa Star. Poza granicami jest wciąż około 200 osób. Do urzędu zgłaszają się też klienci biura podróży, którzy chcą odzyskać pieniądze za niezrealizowane wyjazdy.
Wszelkie niezbędne formularze i informacje, jakie dokumenty, gdzie i w jakich terminach można składać, znaleźć można na stronie urzędu marszałkowskiego. Uruchomiono też specjalny adres mailowy: [email protected].

Najmniej czasu na złożenie dokumentów mają osoby, które wykupili wycieczki przed 17 września 2014 roku. Ich czas na składanie roszczeń upływa 16 września br. Klienci, którzy zakupili wycieczki między 17 września 2014 r. a 16 stycznia 2015 r., mogą składać roszczenia do 16 stycznia 2016 r. Najwięcej czasu - aż do września 2016 r. - mają osoby, które wykupiły usługę po 17 stycznia br.

Biuro podróży Alfa Star ogłosiło upadłość 29 sierpnia br. W komunikacie zapewniono wtedy, że "trwa uruchomienie procedury przewidzianej prawem (art. 5 ustawy o usługach turystycznych tekst jednolity Dz.U.2014.196 z dnia 2014.02.12) mającej na celu w szczególności zagwarantowanie powrotów turystów do kraju oraz umożliwienie im skutecznego wykonania innych przysługujących im praw w tym prawa do zwrotu wszystkich wniesionych środków".

tvn24.pl