Poradnik przedsiębiorcy: ABC – od budowy sklepu do jego pozycjonowania
Artykuł sponsorowany

Poradnik przedsiębiorcy: ABC – od budowy sklepu do jego pozycjonowania

Poradnik przedsiębiorcy: ABC – od budowy sklepu do jego pozycjonowania
Poradnik przedsiębiorcy: ABC – od budowy sklepu do jego pozycjonowania Źródło:Home.pl
Chcesz założyć sklep internetowy? To łatwiejsze niż może ci się wydawać, ale zanim staniesz się jego właścicielem, musisz podjąć kilka strategicznych wyborów. Zdecyduj, z jakiej platformy będziesz korzystać, biorąc pod uwagę plusy i minusy poszczególnych rozwiązań. Sprawdź również, jak przygotować sklep, żeby jego pozycjonowanie w wyszukiwarce Google przyniosło oczekiwane efekty.

Budowanie sklepu internetowego – od czego zacząć?

Jeśli masz już produkt, który chcesz sprzedawać, czas podjąć kluczowe decyzje. Jedną z pierwszych powinien być wybór platformy, z której będziesz korzystać. Proponuję dwa, nieco różniące się od siebie rozwiązania, które mogą się znakomicie sprawdzić w zarządzaniu sklepem. Zwróć uwagę na:

  • eSklep – to system w modelu SaaS, który jest dostępny w ofercie home.pl. SaaS to skrót od software as a service, czyli „oprogramowanie jako usługa”. To pewne i bezpieczne rozwiązanie, z którego będą zadowoleni nawet użytkownicy, którzy nie mają żadnego doświadczenia w prowadzeniu sklepów internetowych. Zastanów się, jaki pakiet spełni twoje oczekiwania. Do wyboru masz ich kilka. Różnią się one ograniczeniami pod względem liczby produktów, administratorów, używanych języków czy walut. A może uznasz, że najlepsza będzie dla ciebie oferta bez takich limitów? Od tej decyzji zależy roczny koszt usługi. Ogromnym plusem takiego rozwiązania jest to, że nie musisz wybierać hostingu czy samodzielnie instalować sklepu internetowego i dbać o aktualizowanie systemu. Możesz się skoncentrować na rozwijaniu swojej działalności w sieci.
  • PrestaShop – najpopularniejsze w Polsce oprogramowanie sklepu, które daje w zasadzie nieograniczone możliwości. Zainteresowanie nim jest tak duże, że powstał nawet PrestaHosting, który jest usługą serwerową stworzoną specjalnie na potrzeby tej platformy. Według danych z 2019 roku z systemu tego korzystało aż 270 tys. sklepów na całym świecie. Wybór PrestaShop nie oznacza, że musisz mieć wiedzę programisty, żeby w ogóle sprzedawać online. Jeśli zdecydujesz się na Hosting dla PrestaShop, to możesz skorzystać z instalatora aplikacji, dzięki któremu po dosłownie kilku kliknięciach możesz zalogować się do panelu administracyjnego i rozpocząć uzupełnianie treści, dodawanie produktów i nie tylko.

Żeby twój sklep internetowy prężnie działał i przynosił zyski, staraj się go dopracować. Nie zapomnij, że znaczenie mają:

  • Wybór odpowiedniej nazwy – adres internetowy powinien być łatwy do zapamiętania. Warto stworzyć unikatową markę, tak żeby po wpisaniu jej nazwy w Google potencjalni klienci nie trafiali na stronę innej firmy. Nie należy nazywać sklepu podobnie, jak zrobiła to konkurencja.
  • Instalacja certyfikatu SSL – czyli zapewnienie szyfrowanego połączenia pomiędzy stroną a urządzeniem internauty. Dzięki temu przesyłane dane (np. imię i nazwisko lub numer karty płatniczej) nie mogą być przejęte ani zmienione przez osoby do tego nieuprawnione. Np. przeglądarka Chrome oznacza witryny bez SSL-a jako niezabezpieczone. Posiadanie tego certyfikatu to obowiązek każdego sklepu WWW!
  • Automatyzacja procesów – warto zintegrować sklep z usługami, które w twojej działalności są niezbędne. Chodzi m.in. o systemy płatności, aukcyjne, dostawców, kurierów czy hurtownie. Proces sprzedaży powinien wymagać jak najmniejszej ingerencji z twojej strony, co jest szczególnie istotne, kiedy sklep ma coraz większą liczbę zamówień.
  • Customer journey – zaplanuj drogę klienta w sklepie tak, żeby był on zadowolony na każdym etapie korzystania z twojego serwisu. Identyfikuj te obszary, które wymagają poprawy i wprowadzaj zmiany, żeby uzyskać jeszcze więcej korzyści.

Jak przygotować stronę do dobrego pozycjonowania?

Czy wiesz, że SEO (Search Engine Optimization) jest jednym z najważniejszych źródeł sprzedaży zarówno w przypadku oferty kierowanej do klienta indywidualnego, jak i biznesowego? Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach od lat zaliczane jest do najskuteczniejszych sposobów pozyskiwania klientów przez internet, dlatego warto korzystać z tej metody zwiększania ruchu na stronie. Żeby widoczność organiczna w wynikach Google rosła, należy odpowiednio przygotować stronę do pozycjonowania. Oto, co możesz zrobić, żeby wzmocnić widoczność sklepu:

  • Unikalne, odpowiednie tytuły stron produktów – chodzi o tag, który znajduje się w część. To ważny czynnik rankingowy. Na jego początku umieść najważniejsze słowa kluczowe. Pamiętaj, że Google wyświetli w wynikach wyszukiwania tylko około 65–70 znaków ze spacjami tego tytułu.
  • Przyjazne linki – czyli takie, które zawierają ciąg logicznie powiązanych znaków i przekazują internaucie pewną informację. Jak wygląda taki link? Np. adresstrony.pl/rtv-i-telewizory/telewizor-samsung-ue50tu8502u. Wskazuje on na kategorię produktu, jego rodzaj i model.
  • Wartościowe odnośniki do twojego sklepu z innych witryn – ważne, żeby to były linki pochodzące ze stron o bardzo dobrej reputacji w Google, tj. takich, które same są dobrze widoczne w wynikach wyszukiwania.
  • Internetowe słowniki – korzystaj ze znaczników Schema, aby Google mogło lepiej poznać twoją stronę. Dzięki temu rozwiązaniu w wynikach możesz pokazać i wyróżnić wiele istotnych informacji. Np. serwisy, które oferują miejsca noclegowe w hotelach, posiłkując się danymi strukturalnymi Schema.org, wyświetlają ocenę danego obiektu, liczbę opinii i koszt pobytu. Jest to jeden ze sposobów na zwiększenie konwersji.
  • Odpowiedni content – ważne są opisy produktów, jak i prowadzenie bloga. Należy używać w treściach słów kluczowych, którymi mogą posługiwać się internauci szukający danego produktu czy poradnika. Istotne jest zachowanie odpowiedniej struktury treści, a w tym nagłówków od H1do H6, przy czym najczęściej stosuje się H1 i H2.
  • Certyfikat SSL – o nim już wspomniałem. Jest to jeden z czynników rankingowych wyszukiwarki Google.

Żeby wyprzedzić konkurencję w Google, należy stale pracować nad witryną, optymalizować ją, a wtedy możemy oczekiwać coraz lepszych rezultatów w postaci wyższych pozycji na ważne dla nas słowa kluczowe.

Źródło: home.pl