Amazon z nową usługą w Europie. Polacy na razie z niej nie skorzystają

Amazon z nową usługą w Europie. Polacy na razie z niej nie skorzystają

Sprzedaż ubrań przez internet, zdjęcie ilustracyjne
Sprzedaż ubrań przez internet, zdjęcie ilustracyjne Źródło: Shutterstock / BaLL LunLa
Miejsce dla luksusowych marek to nie tylko eleganckie butiki – twierdzi Amazon. Gigant e-handlu otwiera w kolejnych krajach Europy e-sklepy z ubraniami z górnej półki. Klienci z Polski na taką usługę na razie będą musieli poczekać.

Koncept Luxury Store Amazona testowany był od 2020 roku w Stanach Zjednoczonych. Sprzedaż luksusowych marek przez internet szła na tyle dobrze, że koncern zdecydował się rozszerzyć usługi na Europę. Na razie e-sklepy z odzieżą od projektantów działają w Niemczech, Holandii, Włoszech, Hiszpanii, Francji i Wielkiej Brytanii.

W Luxury Store znaleźć można odzież, akcesoria i kosmetyki marek z całego świata. Choć brakuje wśród nich największych ikon mody, to wielbiciele luksusu z pewnością znajdą dla siebie jakieś perełki. W menu widzimy brandy takie jak Elie Saab, La Perla czy Oscar de la Renta.

Wszystkie marki, które zdecydowały się na współpracę z Amazonem, musiały zobowiązać się do pójścia klientom „na rękę”. Chodzi m.in. o bezpłatną dostawę i zwroty.

Luksus z Amazonem

Zadowolenie klientów będzie można ocenić po pewnym czasie od wprowadzenia usługi w Europie. Na razie współpracę z  zachwala jeden z projektantów – Norweg Dundas. Jak zdradził, od 2020 jego sprzedaż bezpośrednia wzrosła o 30 proc., mimo pandemicznych realiów.

Emocje studzi jednak ekspertka od handlu detalicznego Mary Portas. W rozmowie z „The Guardian” pyta: „Czy mają Burberry, czy mają Gucci, czy mają Driesa? To nie brzmi, jak topowe marki na Net-a-Porter”.

Zwraca jednak uwagę na zupełnie inną kwestię – Amazon ma ogromną przewagę nad konkurencją, jeśli chodzi o dostęp do danych. Dzięki ogromnej bazie użytkowników i wiedzy o ich preferencjach koncern będzie w stanie precyzyjnie dotrzeć do dużej grupy klientów potencjalnie zainteresowanych zakupem droższych produktów.