Zabytkowy budynek dawnej kolei Petersbursko – Warszawskiej wpisany jest od 1960 roku do rejestru zabytków. Obiekt powstał w 1860 roku i stanowi przykład architektury neobarokowej. Celem przebudowy jest stworzenie wysokiej jakości przestrzeni obsługi podróżnych, objętej czytelną i atrakcyjną wizualnie informacją, dostosowanej w pełni do korzystania z obiektu przez osoby o ograniczonej możliwości poruszania się. Równorzędnym celem jest konserwacja istniejącej substancji zabytkowej obiektu z wyeksponowaniem walorów architektonicznych po przywróceniu pierwotnego charakteru poczekalni.
W celu zapewnienia ciągłości funkcjonowania dworca podczas realizacji robót budowlanych zostanie zbudowany tymczasowy dworzec. Prace rozpoczną się w listopadzie tego roku. Zakończenie prac budowlanych nastąpi w I kwartale 2020 roku. Budimex będzie współpracował z dużą lokalnych podwykonawców w zakresie tego kontraktu. Wartość podpisanego kontraktu to niemal 29,5 mln zł netto. Powierzchnia obiektu wynosi prawie 3 tys. m kw., natomiast kubatura 23 tys. m sześciennych. W przebudowie dworca istotną rolę będą pełnić polscy i lokalni podwykonawcy prac budowlanych i remontowych, zaangażowani także przez Budimex do budowy nowego Muzeum Pamięci Sybiru w Białymstoku.
Czytaj też:
Nowe tory i wyremontowane stacje. Zakończono realizację Małej Linii Obwodowej Warszawy
Budimex jest generalnym wykonawcą m.in. modernizacji innego słynnego zabytkowego dworca kolejowego we Wrocławiu. Został on przebudowany przez największego polskiego generalnego wykonawcę budowlanego w latach 2010-2012.
Galeria:
Dworzec w Białymstoku