Cepelia przez lata była jednym z najbardziej charakterystycznych budynków w Warszawie. Modernistyczny pawilon, który stoi w ścisłym centrum miasta, przy rondzie Dmowskiego, to jeden z niewielu tego typu obiektów, które ocalały do dziś. W niczym jednak nie przypomina on dziś pierwotnego projektu wybitnego architekta Zygmunta Stępińskiego. W 1966 roku, kiedy powstał był perłą architektury modernistycznej, dziś stał się wielką, chaotyczną powierzchnią reklamową.
Za projekt modernizacji odpowiada pracownia architektoniczna Maas Projekt, której założycielami są Dariusz Hyca i Henryk Łaguna. Najbardziej znane warszawskie projekty studia to budynek Ethos przy pl. Trzech Krzyży, w którym swoje biuro wynajęło ostatnio HBO Polska, czy nowe Domy Centrum.
– Cieszy nas, że znalazł się inwestor, który jest w stanie finansowo udźwignąć koszty przebudowy, a co więcej chce zachować wyjątkowy charakter tego budynku. Projekt opiera się na pierwotnej koncepcji Zygmunta Stępińskiego, na której realizację nie pozwoliła ówczesna technologia i fundusze. Jestem przekonany, że ta jakościowa zmiana w samym centrum miasta zostanie dostrzeżona i doceniona zarówno przez mieszkańców, jak i turystów – mówi Henryk Łaguna z pracowni Maas Projekt.
Fastfood w ikonie
Nowym najemcą i inwestorem modernizacji jest McDonald's. W odnowionej Cepelii stworzona zostanie restauracje tej najbardziej znanej sieci fastfood na świecie.
– Zależy nam na zachowaniu wszystkich walorów architektonicznych tego budynku i harmonijne wpisanie się w krajobraz centrum stolicy. Zastosujemy bardziej subtelny branding zewnętrzny. – informuje Anna Borys-Karwacka, Dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.