Jak podaje portal tvnwarszawa.pl, przetarg na przebudowę dworca Warszawa Zachodnia ogłoszony zostanie jeszcze w pierwszej połowie tego roku. W ramach prac remontowych, które będą początkiem modernizacji linii średnicowej, zwiększona zostanie przepustowość dworca, przebudowane zostaną perony, a także wykopany zostanie tunel, którym, pod dworcem przeprowadzona zostanie nowa linia tramwajowa z Woli do Wilanowa.
Tunel tramwajowy pod dworcem pozwoli na stworzenie nowego węzła przesiadkowego, który połączy kolej, tramwaje, autobusy miejskie, a także dworzec autobusów długodystansowych, który mieści się w sąsiedztwie dworca PKP. Nowy węzeł ma powstać do 2022 roku. Poprawi on komunikację z rozwijającym się wzdłuż al. Jerozolimskich centrum biznesowym.
Skonsultują, aby nie sparaliżować miasta
Prezes PKP PLK uspokoił, że spółka zamierza przeprowadzić obszerne konsultacje z Urzędem Miasta, Tramwajami Warszawskimi i Metrem Warszawskim. Ma to zapobiec sparaliżowaniu komunikacji w mieście. Wariant przebudowy zostanie wybrany w efekcie rozmów z Ministerstwem Infrastruktury oraz społkami PKP SA i zajmującą się komercyjnym wykorzystaniem nieruchomości kolejowych firmą Xcity Investment.
Docelowo, remont linii średnicowej ma wpłynąć na zwiększenie przepustowości pociągów. Największe zmiany PKP planuje na stacji Warszawa Śródmieście.
– Najważniejsza i największa przebudowa będzie przeprowadzona na przystanku Warszawa Śródmieście, który planujemy zamienić na stację. Tutaj zamiast dwóch torów będą cztery tory, po dwa w każdym kierunku. – mówi dla tvnwarszawa.pl prezes spółki PKP PLK Ireneusz Merchel.
Dzięki pracom remontowym przepustowość pociągów aglomeracyjnych ma zostać zwiększona z 14 do 24 na godzinę.