Home.pl zapowiedział ekspansję na wschód. Polska firma chce podbić 15 rynków regionu

Home.pl zapowiedział ekspansję na wschód. Polska firma chce podbić 15 rynków regionu

Internet
Internet Źródło: Unsplash / Web Hosting
Home.pl to największy w Polsce dostawca usług internetowych i hostingu stron www. Firma, która od 2015 roku jest częścią grupy United Internet, zapowiedziała plany ekspansji na kraje Europu Wschodniej – czytamy w „Pulsie Biznesu”.

Przejęcie za 155 mln euro przez grupę United Internet, do którego doszło w 2015 roku, nie zaszkodziło home.pl. Najbardziej znany w Polsce dostawca usług i hostingu stron internetowych zachował bowiem dużą autonomię i niezależność operacyjną. Grupa, do której należy polska firma, widzi w home.pl lidera ekspansji na rynki Europy Wschodniej.

– Od kilku lat przygotowywaliśmy pomysł ekspansji zagranicznej w Europie Środkowo-Wschodniej i cieszę się, że za wejście na nowe rynki odpowiada polski home.pl. Za granicą korzystamy z marki Ionos, która należy do naszego inwestora – mówi cytowany przez Puls Biznesu, Marcin Kuśmierz, prezes home.pl.

Ambitne plany

Polska firma już od maja świadczy usługi na rynku w Rumunii. W planach jest jednak rozszerzenie nowych rynków od dwa kolejna jeszcze w tym roku. Przyszły rok ma być jeszcze bardziej efektowny. Home.pl zakłada, że w 2020 roku, zadomowi się na kolejnych czterech rynkach, a do 2025 r. chce być obecny na 15. Spółka nie planuje jednak przejęć. Na rynkach ma zamiar pojawiać się organicznie, poprzez stopniowe budowanie swojej pozycji.

Czytaj też:
Poważna awaria polskiego internetu. Zaatakowano serwery Home.pl?

Źródło: Puls Biznesu