W Lidlu nawet o połowę taniej. Sieć wprowadza program „Kupuję, nie marnuję”

W Lidlu nawet o połowę taniej. Sieć wprowadza program „Kupuję, nie marnuję”

Kupuję, nie marnuje
Kupuję, nie marnuje Źródło: Newspix.pl / Stanislaw Krzywy
Sieć Lidl wprowadza na stałe przeceny produktów, którym kończy się termin przydatności do spożycia. Pilotaż programu cieszył się ogromnym zainteresowaniem. Teraz dostępny będzie we wszystkich punktach.

„Kupuję, nie marnuję” to oficjalna nazwa akcji, z którą sieć Lidl wystartowała na terenie całego kraju. Do tej pory, od początku roku testowana była ona w ramach pilotażu w kilku oddziałach sieci. Jak poinformowały władze firmy, przyniósł on bardzo pozytywne rezultaty.

O połowę taniej

Promocja na pewno znajdzie wielu odbiorców. Produkty, których terminy przydatności do spożycia będą zbliżać się do końca, sieć sprzedawać będzie o połowę taniej. W ofercie znajdą się świeże mięso, drób, ryby, produkty chłodnicze, ciasta czy pieczywo, czyli artykuły spożywcze najbardziej narażone na zepsucie się. Będą one sprzedawane do ostatniego dnia ważności i będzie je można znaleźć obok produktów z dłuższą datą ważności. Będą jednak wyraźnie oznaczone.

– W Lidlu wierzymy, że odpowiedzialna firma może więcej. Może pomagać oraz ma realny wpływ na to, co dzieje się w naszym otoczeniu. Dlatego zrównoważony rozwój stanowi integralną część strategii firmy. W chwili obecnej „Kupuję, nie marnuję” – mówili podczas uruchamiania programu pilotażowego przedstawiciele Lidla.

Z danych firmy Deloitte wynika, że Polacy marnują rocznie 235 kg żywności na osobę. W sumie aż 42 proc. klientów przyznaje, że zdarza im się wyrzucać żywność, a 35 proc. z nich robi to kilka razy w miesiącu. Wiele żywności marnuje się również w sklepach - produkty przeterminowane albo z kończącym się terminem ważności trafiają w większości na śmietnik. Federacja Polskich Banków żywności poinformowała, że najczęściej wyrzucane produkty to pieczywo, owoce, wędliny i warzywa.

Czytaj też:
Lidl wprowadził kasy samoobsługowe