Amerykański producent sprzętu audio, firma Bose, która istnieje od 1964 roku, właśnie ogłosiła, że ma zamiar zamknąć niemal wszystkie sklepy stacjonarne na świecie. Wielkie zmiany mają dotyczyć Ameryki Północnej, Europy, Japonii i Australii, czyli większości najważniejszych rynków. Tłumacząc swoją decyzję, władze firmy mówią, że większość produktów Bose sprzedaje obecnie za pośrednictwem e-commerce. Utrzymywanie lokalnych sklepów jest więc nieopłacalne. Firma jest znana już nie tylko ze swoich słuchawek z technologią redukcji szumów, ale także z produkcji inteligentnych głośników i systemów audio instalowanych w autach.
Sklepy znikną w ciągu kilku miesięcy
Proces zamykania sklepów na kilku kontynentach ma się zakończyć w "najbliższych miesiącach". Łącznie będzie to 119 punktów stacjonarnych, w których do tej pory klienci mogli zobaczyć i dotknąć produktów marki. Pozostałe 130 sklepów zostanie otwartych. Chodzi o takie rynki jak Chiny, Indie, Zjednoczone Emiraty Arabskie, czy Korea Południowa. Firma zapewniła, że zapewni wsparcie wszystkim pracownikom, którzy stracą zatrudnienie w wyniku przeprowadzanych zmian.