Akcja Biedronki prowadzona jest pod hasłem „Szanujemy żywność”. Początkowo obejmie 136 supermarketów należącej do Jeronimo Martins sieci. Będą to sklepy położone na terenie sześciu województw: mazowieckiego, wielkopolskiego, lubuskiego, lubelskiego, podkarpackiego i świętokrzyskiego. Przecenione na tej zasadzie produkty zostaną oznaczone specjalną naklejką.
Jaki asortyment obejmą zniżki? O tym zadecyduje kierownictwo poszczególnych sklepów. Wiadomo jednak, że będzie chodzić tu o towary z określonych kategorii, m.in. mięso, ryby, sushi czy inne przechowywane zwykle w zamrażarkach.
Jak mówił portalowi Wirtualne Media kierownik działu doskonalenia pracy sklepu w sieci Biedronka Karol Sęktas, nowy program posłuży nie tylko do ograniczenia ilości wyrzucanej żywności. Przeceny 50 proc. mają być także okazją dla klientów do "skorzystania z doskonałej jakości produktów spożywczych Biedronki".
Podobną akcję od jesieni 2019 oku prowadzi także Lidl Polska. Kampania „Kupuję, nie marnuję” również pozwala na zakup żywności tańszej o 50 proc. i również testowana jest w niektórych sklepach.
Czytaj też:
Biedronka podała wyniki sprzedaży za 2019 roku. Wzrost bliski 9 proc.Czytaj też:
Celebryta promujący surwiwal zjadł młodego delfina. Internauci nie byli tym zachwyceniCzytaj też:
Influencerzy czyszczą szafy na ratunek Australii