Pomimo inflacji rynek smartfonów w Ameryce Północnej wzrósł w pierwszym kwartale 2022 roku o 3,7 proc. w ujęciu rok do roku. Gigantycznym wzrostem może pochwalić się Apple, które w tym okresie urosło o 19 proc., osiągając 51-procentowy udział w rynku.
Na drugiej pozycji znalazł się Samasung z 27-procentowym udziałem, a na trzecim umocniła się Motorola, która przejęła konsumentów LG, które wycofało się z rynku smartfonów.
Apple z rekordowym udziałem w północmoamerykańskim rynku
Apple stale zwiększało swój udział w północmoamerykańskim rynku smartfonów. W pierwszym kwartale 2019 roku udział Apple wynosił 40 proc. a w następnych latach kolejno 43 i 45 proc., aż do 51 proc. w 2022.
„W pierwszym kwartale 2022 roku Apple dostarczyło do Ameryki Północnej więcej urządzeń, po tym jak w ostatnim kwartale 2021 priorytetyzowało inne regiony”, skomentował analityk Canalys Brian Lynch.
Czytaj też:
Legendarny produkt Apple znika z rynku. Zna go prawdopodobnie każdy
Ameryka Północna i Apple urosło w pierwszym kwartale 2022, pomimo że globalnie sprzedaż smartfonów spadła o 11 procent w tym okresie. Według Canalys w Q1 2022 na całym świecie dostarczonych zostało 311 mln smartfonów, a najpopularniejszym producentem był Samsung, który dostarczył 73,7 mln urządzeń.
Na drugim miejscu znalazło się Apple z 56,5 mln dostarczonych smartfonów, a na kolejnych miejscach znaleźli się chińscy producenci Xiaomi, OPPO i vivo.
W Polsce najpopularniejszym producentem smartfonów w pierwszym kwartale 2022 roku był Samsung z 31-procentowym udziałem w rynku. Na drugim miejscu znalazło się Xiaomi z 25-procentowym udziałem, ale zanotowało 24-procentowy spadek w ujęciu rok do roku. Na trzecie miejsce wybiła się jedna z nowszych na polskim rynku marek – realme. W ciągu roku zanotowała wzrost o 273 proc. i zebrała 13 procent rynku. Dopiero na czwartym miejscu w Polsce znalazło się Apple z 10 proc. rynku. Na piątym miejscu z 6-procentowym udziałem znalazło się Lenovo, właściciel marki Motorola.
Czytaj też:
Już za rok iPhone’y mogą być tak dobre, jak smartfony z Androdiem
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.