Grillowy koszyk coraz droższy. Sprawdź, ile wydasz na majówkę 2025

Grillowy koszyk coraz droższy. Sprawdź, ile wydasz na majówkę 2025

Majówkowy grill kosztuje coraz więcej
Majówkowy grill kosztuje coraz więcej Źródło: Shutterstock / PeopleImages.com Yuri A
Majówkowe zakupy w 2025 roku mocno podrożały. Grillowy koszyk kosztuje dziś o 7,33 zł więcej niż dwa lata temu.

Chleb, kiełbasa, musztarda – ten klasyczny zestaw towarzyszy Polakom podczas majówki od lat. Choć skład „grillowego koszyka” się nie zmienia, jego cena wyraźnie rośnie. Jak podaje portal dlahandlu.pl, w porównaniu z 2023 rokiem koszt podstawowych produktów wzrósł średnio o około 18 procent.

Grillowy koszyk 2025 – majówka coraz droższa

Przed tegoroczną majówką sprawdzono ceny sześciu podstawowych artykułów, które najczęściej trafiają do koszyka zakupowego przed grillowaniem. W zestawieniu uwzględniono kilogram chleba, kilogram popularnej kiełbasy, słoik musztardy, butelkę ketchupu, litr napoju owocowego oraz puszkę piwa. W 2023 roku za taki zestaw płaciliśmy średnio 40,91 zł. Obecnie kosztuje on 48,24 zł – to o 7,33 zł więcej niż dwa lata temu.

Grillowy koszyk 2025 – kiełbasa królową drożyzny

Największy wzrost cen dotyczy kiełbasy, która nadal pozostaje podstawowym składnikiem grillowego menu i generuje największy udział w kosztach całego zestawu.

„Grillowanie wciąż pozostaje jednym z najbardziej lubianych sposobów spędzania majówki, ale za podstawowe produkty musimy dziś zapłacić zauważalnie więcej. Najbardziej zdrożała kiełbasa, która stanowi największą część kosztu koszyka – w końcu to ona króluje na polskich grillach” – zauważa serwis.

Czytaj też:
Już wkrótce nie kupisz tego w sklepie. To efekt nowelizacji ustawy tytoniowej

Jak analizowane są ceny grillowego koszyka?

Jak wyjaśnia portal dlahandlu.pl, „koszyk cenowy” to projekt monitorujący ceny kilkudziesięciu produktów codziennego użytku w największych polskich miastach.

„Średnie ceny produktów badamy w najpopularniejszych sieciach sklepów, takich jak m.in.: Lidl, Biedronka, Netto, Aldi, Kaufland, Auchan, Carrefour, E.Leclerc, Polomarket, Stokrotka, Dino, Intermarche, Żabka, Lewiatan oraz w wybranych sklepach internetowych” – informuje serwis.

Dane zbierane są w różnych typach sklepów – od dyskontów i supermarketów po delikatesy, sklepy osiedlowe i wybrane platformy internetowe – w sumie w ponad 20 sieciach handlowych.

Czytaj też:
Wielkie kontrole sprzedawców online. Ekspert wyjaśnia, jak uniknąć problemów z fiskusem
Czytaj też:
Kursy walut 28 kwietnia 2025. Po ile dolar, euro, funt i frank?

Źródło: dlahandlu.pl