W I półroczu 2013 roku skonsolidowany zysk netto ING Banku Śląskiego wyniósł 476,6 mln zł, co oznacza wzrost o 9% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Bank zanotował wzrost podstawowych wielkości komercyjnych - wartości depozytów o 15%, kredytów o 7% oraz liczby klientów detalicznych o 172 tys.
Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku Śląskiego za I półrocze 2013 r. w porównaniu do analogicznego okresu ub. r.:
- przychody ogółem wzrosły o 1% do 1 655,6 mln zł,
- koszty ogółem wzrosły o 2% do 936,5 mln zł,
- zysk brutto wzrósł o 13% do 592 mln zł,
- zysk netto wzrósł o 9% i wyniósł 476,6 mln zł,
- zwrot z kapitału (ROE) osiągnął poziom 11,2%,
- wskaźnik koszty/dochody wyniósł 56,6%,
- skonsolidowany wskaźnik wypłacalności na poziomie 15,8%.
- W I półroczu 2013 roku zanotowaliśmy wzrost w strategicznych dla banku obszarach. Wartość depozytów banku wzrosła o 15% do 62,1 mld zł, co daje dobrą bazę do kontynuowania dynamicznej akcji kredytowej. Jednocześnie w minionym półroczu wartość kredytów banku wzrosła o 7% do 48,8 mld zł. Wzrosty te osiągnęliśmy zarówno po stronie detalicznej jak i korporacyjnej. W efekcie podjętych działań sprzedażowych i promocyjnych w I półroczu zysk netto banku wyniósł 476,6 mln zł. W porównaniu z pierwszym półroczem 2012 roku oznacza to wzrost o 9% - powiedziała Małgorzata Kołakowska, prezes ING Banku Śląskiego.
- W drugim kwartale br. osiągnęliśmy dobre rezultaty komercyjne. Klientom detalicznym aktywnie oferowaliśmy rachunek oszczędnościowy OKO oraz pożyczki gotówkowe. W efekcie działań sprzedażowych i promocyjnych liczba klientów detalicznych przekroczyła poziom 3,32 mln - dodała prezes ING Banku Śląskiego.
- W minionym kwartale zaoferowaliśmy klientom nowe rozwiązania ułatwiające korzystanie z usług banku i prowadzenie biznesu. Udostępniliśmy kolejne nowoczesne bankomaty zbliżeniowe, a klientom korporacyjnym ponad 50 wrzutni elektronicznych - pozwalających na księgowanie wpłat w czasie rzeczywistym. Wprowadziliśmy również nowe rozwiązania ułatwiające prowadzenie biznesu - w marcu ING Księgowość, a kilka tygodni temu usługę ING e-faktura. Stale rośnie liczba osób kontaktujących się z bankiem przez internet, a w ostatnich miesiącach, dzięki aplikacjom mobilnym, przez smartfony i tablety. Obecnie liczba pobrań aplikacji dla klientów indywidualnych wynosi 211 tys., a dla firm 8,6 tys. powiedziała Małgorzata Kołakowska.
Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w I półroczu 2013 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:
- wzrost wartości depozytów o 15% do 62,1 mld zł,
- wzrost wartości kredytów o 7% do 48,8 mld zł,
- wzrost liczby klientów o 172 tys. do 3,32 mln,
- wzrost liczby rachunków bieżących o 152,8 tys. do 2 254 tys. (w tym 1 473 tys. internetowych kont Direct).