3 października w Warszawie odbyła się piąta edycja kongresu Netii Biznes to Rozmowy. W tym roku wydarzenie to odnotowało rekordową frekwencję, gromadząc około 1400 uczestników! Przeprowadzona w trakcie wydarzenia ankieta dotycząca korzystania przez uczestników z WIFI na urządzeniach mobilnych przyniosła kilka bardzo interesujących wniosków.
3 października br. warszawskie Multikino w Złotych Tarasach zdominowały rozmowy o biznesie. Tego dnia, ponad 1400 osób uczestniczyło w 5. już edycji Biznes to Rozmowy, kongresu organizowanego przez Netię. W tym roku tematyka tego wyjątkowego wydarzenia skupiała się na Komunikacji bez granic i zagadnieniach takich jak: zmiany i wyzwania oraz poszukiwania inspiracji i nowych trendów.
Uczestnicy mieli okazję wysłuchać m.in. wystąpienia gościa specjalnego kongresu, Jeremyego Gutsche, który jest twórcą i szefem TrendHunter.com. Jest to największe i najbardziej wpływowe medium w świecie trend huntingu, identyfikującego nowe kierunki w dziedzinie marketingu, wzornictwa, technologii oraz wielu innych kategoriach. Jeremy Gutsche, podczas swojego niezwykle ekspresyjnego wystąpienia, mówił m.in. o nowych trendach w świecie mobilnym, wideo i internecie przedmiotów (internet of things). Podpowiedział również jak i gdzie szukać inspiracji oraz w jaki sposób skutecznie zarażać innych swoimi pomysłami.
Podczas kilkunastu sesji i debat na żywo, z udziałem polskich i zagranicznych gości, wystąpili przedstawiciele firm takich jak Microsoft, F-Secure, Raiffeisen Polbank, Samsung, Ericsson czy Sage.
Dla tych, którym nie udało się osobiście dotrzeć na kongres, Netia przygotowała innowacyjną relację na żywo w jakości HD. Na stronie kongresu www.biznestorozmowy.pl oraz poprzez aplikacje na urządzenia mobilne, można było obejrzeć relację live z tego wydarzenia. Transmitowane były wszystkie wystąpienia, odbywające się w 5 salach (5 równoległych transmisji). Główna debata była transmitowana na żywo na antenie TVN CNBC. Dystrybucja treści realizowana była za pomocą usługi Netia CDN (Content Delivery Network). Nagrania z sesji już wkrótce będą dostępne na stronie www.biznestorozmowy.pl.
W trakcie kongresu, wśród uczestników tego wydarzenia, przeprowadzona została przez firmę Grupa IQS ankieta, mająca na celu m.in. zbadanie sposobu korzystania z sieci bezprzewodowych WIFI, za pomocą urządzeń mobilnych. Wyniki ankiety pokazały, że aż 91 proc. badanych korzysta z sieci WIFI na telefonie, kiedy są poza domem lub biurem. Miejsca, w których korzystają z tej formy dostępu do internetu, to głównie hotele (69%), restauracje i kawiarnie (59%), galerie handlowe i sklepy (57%), lotniska (41%) oraz w trakcie podróży pociągiem (26%) i komunikacją miejską (23%). Co ciekawe, 11 proc. badanych wskazało jako miejsce najczęstszego korzystania z sieci WIFI na telefonie stacje benzynowe.
Przebywając za granicą, w razie potrzeby skorzystania z internetu, badani najczęściej korzystają z hot-spotów WIFI (65%). Znacznie rzadziej łączą się poprzez sieć telefonii komórkowej (22%).
Prawie połowa (45%) ankietowanych, zapytanych o telefon komórkowy, z jakiego korzysta, wskazała smartfona z systemem Android. Na drugim miejscu pojawił się iPhone (29%), 13% korzysta z innego telefonu niż smartfon, 6% z telefonów z Windows Phone, a tylko 4% używa BlackBerry.
Na pytanie o popularność wideorozmów w firmie, 41 proc, badanych odpowiedziało, że często korzysta z tej formy komunikacji, 33 proc. korzysta rzadko albo w ogóle (26%).
Na koniec padło pytanie z przymrużeniem oka o to, z jakim zwierzęciem kojarzy się ankietowanym Netia. Większość uczestników Kongresu utożsamia Netię z misiem koalą i strusiem (odpowiednio 30% i 27%), a kolejne skojarzenia to kangur (20%) i wiewiórka (19%).
***
O Netii
Netia S.A. jest jednym z największych, a jednocześnie najszybciej rozwijających się operatorów telekomunikacyjnych w Polsce. Dostarcza kompleksowe, zintegrowane i przyjazne użytkownikowi rozwiązania on-line.