Szepty sponsorowane, rzecz o skutecznej kampanii Word of Mouth Marketing

Szepty sponsorowane, rzecz o skutecznej kampanii Word of Mouth Marketing

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.pl Źródło:InfoWire.pl

Marketing szeptany to unikatowa forma promocji, której głównym założeniem jest stymulowanie spontanicznego dialogu i zachęcanie do wymiany doświadczeń konsumenckich. Czym kierować się kierować przy wyborze agencji marketingu szeptanego, żeby kampania przyniosła oczekiwane efekty?

Ideą Marketingu Szeptanego jest wykorzystanie niezaprzeczalnej siły marketingu rekomendacji, czyli wymiany doświadczeń konsumenckich oraz zaspokojenie naturalnej potrzeby potencjalnego klienta do zdobywania i dzielenia się informacją. Wynika to z tego, że na przestrzeni ostatnich lat ludzie zmęczeni krzykliwymi komunikatami, uodpornili się na standardowe przekazy reklamowe. W obecnej chwili decydującym bodźcem do zakupu, nie jest zatem reklama, ale opinia osoby takiej jak my. Osoby której ufamy.

Na rynku działa wiele agencji interaktywnych które wykorzystują tego typu mechanizmy. W jaki sposób spośród kilkudziesięciu firm świadczących usługę marketingu szeptanego, wybrać najlepszą? Po pierwsze zdefiniować cel i oszacować rezultaty. Następnie zwrócić uwagę na kilka aspektów które pomogą ocenić profesjonalizm agencji.

Warto zapoznać się ze standardami, według których wybrana agencja kieruje się przed i w trakcie realizacji kampanii WoMM. Rzetelna praca informacyjna oparta jest na wiedzy, doświadczeniu oraz przeprowadzana jest zgodnie z zasadami etycznego działania na forach i blogach w Internecie. Marketing szeptany nie polega na podszywaniu się pod klientów, ale na przeprowadzeniu rzetelnego testu konsumenckiego, który jest w stanie wykazać w jakich miejscach można prowadzić skuteczny dialog, jakim językiem się posługiwać i w końcu jak kreatywnie nawiązywać rozmowę z osobami, które są zainteresowane tematem. Zubożenie działań marketingu szeptanego oraz ograniczanie go do rozpowszechniania opinii o marce lub produkcie w sieci może skutkować efektem odwrotnym od zamierzonego. Świadomi konsumenci są wyczuleni na nieszczere opinie, z łatwością wyłapują fałsz w wypowiedziach ekspertów.  Warto pamiętać, że informacja raz zamieszczona w sieci, pozostaje tam na bardzo długo.

Ważną do rozpatrzenia jest również kwestia cen oferowanych usług. Pamiętając o ogromnym potencjale drzemiącym w marketingu szeptanym nie zapominajmy, że prowadzony w sposób nieprawidłowy może przynieść negatywne skutki. Niska cena tego typu usługi może sugerować o niskiej jakości, o tym że działania nie będą prowadzone przez doświadczonych specjalistów. Mylne jest przeświadczenie, że umiejętne sterowanie dialogiem jest łatwe. Działania agencji polegają na budowaniu oraz utrwalaniu wizerunku marki w umysłach klientów. Finalnym efektem jest przywiązanie, zaufanie i sympatia konsumenta. Realizacja takiego planu to długoterminowa i wymagająca zaangażowania praca, podejmowania na długo przed realizacją właściwej kampanii oraz wliczona zwyczajowo w cenę usługi.

Priorytetem  działania w obszarze WoMM czyli Word of Mouth Marketing jest regularne dostarczanie  bodźców klientom, którzy wyrażają chęć rekomendowania produktów, inicjowanie i ułatwianie tego procesu mówi Kamila Szwagiel, Project Manager GRUPA 365NET.  Zapraszam na strony serwisu opiniewinternecie.pl, proponowane w ramach niego usługi WoMM opierają się na sprawdzonych i rzetelnych metodach , które nie tylko uzupełniają tradycyjny przekaz reklamowy, ale również, jako kompletne narzędzie marketingowe pozwalają debiutującym markom i produktom zaistnieć na rynku. Jego działanie opiera się na zasadzie budowania reputacji, czyli wizerunku firmy, produktu, usługi przy wsparciu wiedzy i doświadczenia aktywnych Internautów, którzy stanowią autorytet w danej grupie docelowej oraz umiejętnie wykorzystują narzędzie jakim jest siła rekomendacji dodaje Kamila Szwagiel.

Świadomy reklamodawca wie, iż aby osiągnąć sukces, musi zaistnieć na rynku. Masowe komentarze w sieci dostarczają zatem klientom agencji mylnego przekonania o skuteczności działań. Pamiętajmy, iż do zadań agencji należy przede wszystkim odnalezienie konsumentów, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani zakupieniem produktu oraz pobudzanie ich do dzielenia się z innymi zdobytymi wcześniej informacjami. Odpowiednia agencja to taka, której postępowanie jest przemyślane, raportowane i zgodne z normami. Przy jej wyborze powinniśmy kierować się nie tylko intuicją, ale również biznesową kalkulacją możliwych efektów i korzyści z kampanii marketingu szeptanego.  

Źródło: GRUPA 365 NET

dostarczył:
netPR.pl