Rebranding mBanku wyróżniony w globalnym konkursie

Rebranding mBanku wyróżniony w globalnym konkursie

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. infoWire.pl Źródło: InfoWire.pl

Koncepcja rebrandingu marki mBank została uznana za jedną ze 100 najlepszych na świecie w plebiscycie Rebrand 100 Global Awards 2014. Projekt przygotowany przy wsparciu warszawskiej agencji BNA doceniono w kategorii Distinction obok takich marek jak American Airlines, T-Mobile czy Stanley.

Rebrand 100 to najbardziej prestiżowy i rozpoznawalny międzynarodowy konkurs oceniający projekty związane z repozycjonowaniem marek. Co roku jury składające się z ludzi biznesu, designerów i członków kadr kierowniczych największych światowych firm wybiera przykłady najefektywniejszych transformacji brandów. Do tegorocznego konkursu zgłaszano koncepcje przygotowane między styczniem 2011 roku a wrześniem 2013 roku.

mBank został wyróżniony za udane połączenie komunikacji wizualnej czterech marek - mBanku, MultiBanku, BRE Banku oraz BRE Private Banking & Wealth Managemen pod jednym, nowym szyldem.

Standard wizualny marki mBank został przygotowany w pięciu wersjach kolorystycznych, które zmieniają się w zależności od oferty i grupy klientów. Dodatkowo logotyp przyjmuje różne kształty, a ikony dopasowane są do konkretnych produktów i miejsc, w których się znajdują. Za kreację odpowiedzialna była agencja BNA (dawniej Brand Nature Access), która wcześniej dwukrotnie została nagrodzona na Rebrand 100 za projekty identyfikacji wizualnej marek Empik oraz Reserved.

- Głównym zadaniem tego projektu było stworzenie z czterech skrajnie różnych  marek finansowych jednej, spójnej identyfikacji nowoczesnego banku uniwersalnego. Zależało nam, by projekt był elastyczny i mógł pomieścić dotychczasową różnorodność operującego w różnych segmentach banku. Wykreowaliśmy system, który z jednej strony daje gwarancję jednolitości, a z drugiej wiarygodnie utrzymuje i kontynuuje specjalizację tworzących go marek  mówi Mariusz Przybył, Strategic Direktor w firmie BNA.

Wyróżnienie w konkursie Rebrand 100 to nie jedyny przykład na to, że rebranding mBanku został zauważony i doceniony za granicą. Jego nowa koncepcja wizualna została nagrodzona złotem na prestiżowym konkursie Transform Awards 2014 w Londynie. Nowy design mBanku dostał również brązową nagrodę na Polskim Festiwalu Reklamy 2014.


dostarczył infoWire.pl
Źródło: Grupa mBank

infoWire.pl