Paliwo lotnicze ,,z odzysku", geotainment, dobieranie pasażerów siedzących obok siebie podczas lotu pod kątem wspólnych zainteresowań - między innymi takie innowacje już wprowadziły lub planują wprowadzić w najbliższym czasie linie lotnicze. Kilka najciekawszych przykładów od przewoźników z całego świata zebrała KAYAK.pl, jedna z najbardziej innowacyjnych porównywarek ofert turystycznych na świecie.
- Polski LOT jest pierwszą linią lotniczą na świecie, która zastosowała na dużą skalę tzw. cloud computing (przechowywanie danych w chmurze) w procesie tworzenia aplikacji. Dzięki temu mobilna strona LOT-u działa szybko i sprawnie, niezależnie od tego, ile osób z niej korzysta. Dodatkowo rozwiązanie to zapewnia również wysokie bezpieczeństwo danych oraz łatwiejszą rozbudowę serwisu w przyszłości.
- W lipcu tego roku Emirates, jako pierwsze linie lotnicze na świecie, wprowadziły z myślą o niedowidzących pasażerach filmy z audiodeskrypcją w ramach systemu rozrywki pokładowej ice Digital Widescreen. Usługa dostępna jest w przypadku 16 filmów z wytwórni Walt Disney Studios.
- British Airways ogłosiły niedawno partnerstwo z Solena Fuels, w ramach którego obie firmy zobowiązały się do prowadzenia prac nad ograniczeniem śladu środowiskowego generowanego przez linie. W ramach projektu GreenSky zbudowana ma zostać fabryka biopaliwa lotniczego.
- Air France & KLM to jedne z pierwszych linii lotniczych będących ambasadorami nowego trendu nazywanego ,,geotainment". Dzięki specjalnej aplikacji pasażerowie mogą na bieżąco otrzymywać ciekawostki geograficzne oraz historyczne dotyczące miejsc, nad którymi przebiega trasa lotu. Z usługi FlightPath3D korzystać można za pośrednictwem wysokiej jakości ekranów dotykowych.
- Z kolei Singapore Airlines umożliwiają pasażerom lecącym Airbusem A380 podróż w jednej z 24 prywatnych, nowoczesnych kabin, oferując tym samym najwięcej przestrzeni przypadającej na jedną osobę ze wszystkich linii. Loty nie należą co prawda do najtańszych, ale wspomnienia z niego z pewnością są bezcenne.
- Virgin America mogą pochwalić się wyjątkowym systemem rozrywki pokładowej Red, który pozwala m.in. rozmawiać na czacie z innymi pasażerami, przekazywać datki na organizacje dobroczynne, czy też kupować w każdej chwili jedzenie i napoje (bez konieczności czekania na obsługę pokładową). Oprócz tego każdy może również oczywiście oglądać filmy lub słuchać muzyki.
- South African Airways również postawiły zainwestować w rozwiązania mające za zadanie umilić pasażerom czas spędzony na pokładzie. Linie testują narzędzie umożliwiające wybór osoby siedzącej obok podczas lotu, opierając się na danych, takich jak zainteresowania czy rodzaj wykonywanej pracy, udostępnionych z profilu na portalu społecznościowym Facebook.
dostarczył infoWire.pl