30 maja zakończyła się II edycja konkursu ,,Ambasador Szkolnej Wynalazczości" organizowanego przez Urząd Patentowy RP, Polskie Towarzystwo Badań Gier i Polską Akademię Dzieci. Podczas uroczystej gali w siedzibie Urzędu Patentowego w Warszawie ogłoszono laureatów a Funiversity, które było jednym z fundatorów nagród zaprezentowało pokaz naukowy.
Celem projektu ,,Ambasador Szkolnej Wynalazczości" jest wyróżnienie wynalazków, rozwiązań technicznych oraz gier planszowych i komputerowych stworzonych przez dzieci do 13 roku życia. Konkurs wsparły firmy, których biznes związany jest z pomysłowością i innowacją. Między innymi Funiversity, zajmujące się uczeniem dzieci poprzez interaktywne i pełne zabawy programy edukacyjne.
W tegorocznej edycji wzięło udział 130 projektów, a do ostatecznej rywalizacji przeszło 16. Młodzi naukowcy walczyli w kategoriach ,,Wynalazki i inne rozwiązania techniczne" oraz ,,Gry planszowe i komputerowe". Każda podzielona była na dwie kategorie wiekowe: 5-9 lat oraz 10-13 lat.
Podczas ceremonii zakończenia konkursu ogłoszono wyniki, wręczono nagrody oraz zaprezentowano zwycięskie projekty. Laureatami zostali:
- Tobiasz Rutnicki, 9 lat (1 nagroda, wynalazki/inne rozwiązanie techniczne, 5-9 lat), projekt: EMO - Robot Emocjonalny, Szkoła Podstawowa nr 83 im. Emilii Waśniowskiej ("Łejery")
- Julia Kujawska, 10 lat (1 nagroda, wynalazki/inne rozwiązanie techniczne, 10-13 lat) projekt: Inteligentny długopis, Ogólnokształcąca Szkoła Baletowa im. Olgi Sławskiej-Lipczyńskiej w Poznaniu
- Julia Bobin, 9 lat (1 nagroda, gry planszowe/komputerowe, 5-9 lat), projekt: Światy Królika, Szkoła Podstawowa nr 4 w Gorzowie Wielkopolskim
- Wiktor Mąkólski, 10 lat (1 nagroda, gry planszowe/komputerowe, 10-13 lat), projekt: Świat litery B, Szkoła Podstawowa w Czerniakowie
(Pełna lista laureatów została zaprezentowana w osobnym dokumencie)
Laureatom kategorii ,,Wynalazek lub inne rozwiązanie techniczne" przyznano Mini Patenty Urzędu Patentowego RP, a kategorii ,,Gra planszowa lub komputerowa", Certyfikaty Jakości Polskiego Towarzystwa Badania Gier. Szkołom, które zgłosiły prace wręczone zostały Dyplomy Ambasady Szkolnych Wynalazców. Zwycięzcy otrzymali też atrakcyjne nagrody rzeczowe, między innymi od Funiversity.
Każdy z 40 uczestników, który przeszedł do drugiego etapu dostał od Funiversity mini eksperyment, a 4 laureatów pierwszego miejsca 3 mini eksperymenty. 4 nauczycieli, których podopieczni przesłali najwięcej prac, zostało obdarowanych zestawami klasowymi do przeprowadzania ciekawych zajęć lekcyjnych.
dostarczył infoWire.pl