Co to jest Nowy Jedwabny Szlak? Czy Polsce może się on opłacić?

Co to jest Nowy Jedwabny Szlak? Czy Polsce może się on opłacić?

Inne kraje Europy też podejmują już konkretne starania, aby zyskać na NJS.
Z najnowszych inwestycji warto wymienić budowaną przez Węgry (i finansowaną przez Chiny) linię kolejową, która ma połączyć Budapeszt i Belgrad. Będzie ona służyć do obsługi głównie towarów z Chin i jest częścią inicjatywy Jednego Pasa i Drogi.

– Epidemia koronawirusa pokazała, jak wielką szansą dla kolei jest większe zaangażowanie w wymianę towarów z Państwem Środka. Rosnąca aktywność ruchu kolejowego w imporcie towarów z Chin jest kluczowa dla idei Nowego Jedwabnego Szlaku. Pokazuje, że w kolej warto inwestować. Nakłady pieniężne są zatem niezbędne, nawet pomimo pandemii. Aktywny udział w tym projekcie to jednak nie tylko wzrost przychodów do Skarbu Państwa, ale także nowe miejsca pracy – dodaje Robert Roszko.

Inwestycje to niejedyne wyzwanie, które czeka Polskę. Kolejną szansą dla polskiego rynku TSL jest transport zagraniczny. W tym celu konieczna jest jednak troska o odpowiednie korytarze do transportu towarów do pozostałej części Europy. Kraje południowe Starego Kontynentu są niezwykle istotne w projekcie NJS, co pokazują chociażby wspomniane starania Węgier.

Czytaj też:
Pociągów z Chin do Polski jest coraz więcej. Czy to szansa dla branży logistycznej?