„Social media są nieodłączną częścią naszego codziennego życia. Mimo, że dla młodego pokolenia internet jest chlebem powszednim to dla starszego pokolenia stwarza to niemały problem” – zauważyli studenci Uniwersytetu Warszawskiego, którzy prowadzą facebookowy profil „Dziadków Biznesu”.
To nazwa akcji mająca na celu promowanie lokalnych biznesów prowadzonych przez seniorów. Jednymi z nich są pan Marian i pan Paweł, którzy prowadzą firmę obuwniczą przy warszawskim Metrze Ratusz Arsenał. „Co Covid zmienił w ich biznesie? Przychody spadły aż o 60% (!!!), a klientów mają zaledwie 8 dziennie – przed pandemią odwiedzało sklep tyle osób w zaledwie godzinę. Koniecznie do nich zajrzyjcie i polecamy lokalne biznesy!” – zachęcają autorzy akcji.
Pani Walentyna z Białegostoku zaprasza na lody
Na profilu „Dziadków Biznesu” przedstawiono również historię pani Walentyny, która od 62 lat prowadzi lodziarnię „Pingwin” w Białymstoku. „Lody wyrabia tradycyjną metodą, więc są w 100% naturalne. Przed laty kolejki ciągnęły się przez całą ulicę. Teraz klientów jest znacznie mniej” – dodano.
Podobny wpis pojawił się na Instagramie, gdzie doczekał się wielu komentarzy. „Nawet o tych lodach nie widziałam! Jutro się wybierzemy!” – zapowiedziała jedna z internautek. „No to już wiem gdzie idę w weekend na lody” – czytamy w kolejnym komentarzu.
Pan Ryszard z Łodzi otrzymał już pomoc
Inicjatorzy akcji nagłośnili także historię 80-letniego pana Ryszarda, który od lat 70. ubiegłego wieku pracuje jako szewc. Pandemia koronawirusa sprawiła, że ma coraz mniej klientów. „Ciężko mu zarobić na czynsz i opłaty, ponieważ często bywa tak, że nikt się nie zjawia” – dodano.
Historia przedsiębiorcy z Łodzi została nagłośniona w sieci, a Stowarzyszenie Przyjaciół Osób z Talentem założyło zbiórkę pieniędzy w serwisie zrzutka.pl. Już po kilku dniach udało się zebrać ponad 10 tys. zł.
instagramCzytaj też:
Zbiórka na remont auta powstańca. „Taki samochód też się kocha”