27 października miało miejsce uroczyste otwarcie sklepu japońskiego giganta odzieżowego Uniqlo. Sklep zlokalizowany jest na terenie Domów Towarowych Wars Sawa Junior przy ul. Marszałkowskiej w Warszawie. Umowa najmu obejmuje ok. 1,5 tys. mkw., w tym 800 mkw. powierzchni handlowej rozlokowanej na dwóch piętrach.
– Decyzję o otwarciu sklepu stacjonarnego w Polsce oparliśmy na doświadczeniach związanych z funkcjonowaniem naszego europejskiego sklepu internetowego. Wierzymy, że sklep stacjonarny działający w formule pop up store pozwoli nam jeszcze lepiej poznać polski rynek i opracować długoterminowe plany związane z jego przyszłością – podkreśla cytowany przez serwis propertynews.pl Taku Morikawa, Uniqlo Europe CEO.
Uniqlo przynajmniej na rok
Według wstępnych planów sklep ma działać w naszym kraju przynajmniej przez rok. – W tym czasie chcemy zapoznać się z upodobaniami polskiego klienta – wyjaśnia Agata Bojas, General Manager Uniqlo Poland.
W asortymencie sklepu klienci znajdą przede wszystkim ubrania i dodatki charakteryzujące się m.in. minimalistycznym wzornictwem. Coś dla siebie mają znaleźć zarówno osoby preferujące elegancki styl, ale też ci, którzy lepiej czują się w wygodnej stylizacji. Sklep podzielony jest na na trzy strefy – damską, męską, a także dziecięcą.
Zwraca uwagę fakt, że płatności można dokonywać nie tylko w klasycznych kasach, ale też w innowacyjnych kasach samoobsługowych – klient wkłada produkty do kosza i natychmiast może zająć się płatnością. Cały proces transakcyjny trwa niecałą minutę. – Zależało nam na tym, by umożliwić klientom swobodne zakupy bez potrzeby kontaktowania się z obsługą, jeśli nie ma takiej potrzeby – podkreśla Agata Bojas.
Uniqlo założono w 1949 roku w Japonii. Obecnie firma jest częścią holdingu Fast Retailing Co., Ltd. Przedsiębiorstwo posiada ponad 2000 sklepów na całym świecie (w tym 62 placówki w Europie) i zatrudnia 30 tys. pracowników.
Czytaj też:
Północnokoreańska rakieta przeleciała nad Japonią. Ludność odsyłano do schronówCzytaj też:
Będzie nowy dyskont w Polsce. Konkurencja dla Pepco