W zeszłym tygodniu na łamach Wprost.pl opisaliśmy cenową wojnę o klienta, którą rozpoczęły trzy ogólnopolskie sieci marketów spożywczych.
Cena masła jest zbyt niska. Mleczarze są tym zaniepokojeni
Sieć Biedronka miała w swojej ofercie droższe masło. Posiadacze karty Moja Biedronka lub aplikacji tej sieci w telefonie mogli nabyć masło w cenie 4,79 zł za kostkę. „Wielkie obniżki cen masła” – zaproponowała sieć sklepów Lidl, najtańszy produkt z tej oferty kosztował 4,99 zł za kostkę.
Cenową wojnę wygrał Kaufland, który przebił swoich konkurentów, oferując masło poniżej 3 zł. Niskie ceny masła w sklepach ucieszyły klientów, którzy licznie udali się na zakupy. W wielu sklepach pracownicy musieli uzupełniać puste półki nowymi dostawami tańszego masła.
Mleczarze proponują nowe rozwiązania. Ceny masła na wzór niemiecki
Nie wszyscy byli zachwyceni takim obrotem sprawy. Zaniepokojona promocjami na masło jest branża mleczarska, która proponuje inne rozwiązanie.
– „Powinniśmy rozwiązać ten problem na wzór niemiecki, gdzie została określona cena dla rolników i cena na półkach niemieckich” – mówi Czesław Cieślak, prezes zarządu OSM „Koło”, cytowany przez „Forum Mleczarskie”. Niskie ceny masła w sklepach zaniepokoiły też innych przedstawicieli branży mleczarskiej.
Rolnicy nie akceptują niskich cen masła. Piszą list do ministra
— Nikt nie zastanawia się, jak takie ceny wpłyną na rolników — zaznacza Waldemar Broś, prezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich. – Przez ostatnie dwa lata ceny były dla nich na dobrym, średnioeuropejskim poziomie. Teraz jednak tąpnęły, nie tylko masła — stwierdził w rozmowie z money.pl.
Eksperci twierdzą, że już wkrótce ceny mleka będą wyższe, co wyhamuje ich spadki w detalu. Ich zdaniem promocyjne ceny poniżej 3 zł za kostkę masła, były tylko chwytliwym zabiegiem marketingowym, który miał przyciągnąć do sklepów jak najwięcej klientów. Jako przykład podają regularne ceny masła w największej ogólnopolskiej sieć dyskontów. Cena kostki Masła Polskiego (200 g) wynosi obecnie 7,99 zł.
Te zapewnienia nie przekonują przedstawicieli branży mlecznej. Ich zdaniem promocyjna sprzedaż masła w niskiej cenie w ostatnich tygodniach jasno pokazuje, w którym kierunku zmierzają ceny wyrobów mleczarskich.
Mleczarze powiedzieli "dość". Pod koniec stycznia wysłali do ministerstwa rolnictwa list z prośbą o podjęcie interwencji w tej sprawie. Podkreślili w nim pogorszenie się sytuacji na rynku produktów mleczarskich w Polsce i innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
Czytaj też:
Ceny jajek znów w górę. Szczyt drożyzny nastąpi przed WielkanocąCzytaj też:
Ptasie Mleczko chudnie w oczach. Wedel wyjaśnia, dlaczego zmniejsza opakowania