Zgodnie z danymi na koniec 2023 roku w Mastercard zatrudniał 33 400 osób. Około 67 proc. z nich pracuje poza Stanami Zjednoczonymi w ponad 80 krajach.
Zwolnienia w Mastercard
Firma zapowiada redukcję zatrudnienia, która jest elementem restrukturyzacji. W zeszłym miesięcy dyrektor finansowy tej jednaj z największych organizacji płatniczych na świecie Sachin Mehra ogłosił, że do końca kwartału firma odnotuje jednorazowy odpis restrukturyzacyjny w wysokości 190 milionów dolarów. W konsekwencji konieczne jest znalezienie oszczędności we wszystkich oddziałach na świecie.
W komunikacie przesłanym do pracowników firma wyjaśniła, że zmiany organizacyjne, które niedawno zostały wprowadzone, mają „przyspieszyć wzrost i odblokować zdolności inwestycyjne w długoterminowe możliwości”. „Wraz z wprowadzeniem zmian planujemy przesunąć zasoby do obszarów wzrostu" – czytamy dalej w oświadczeniu, do którego dotarł Bloomberg.
Firma zapowiedziała, że chce wejść na nowe rynki i wzmocnić dział zajmujący się cyberbezpieczeństwem i przeciwdziałaniem oszustwom.
W komunikacie opisującym planowany rozwój firmy zabrakło ważnej informacji: nie wszyscy dotychczasowi pracownicy będą uczestniczyć w nowych działaniach. Poinformowano prawdzie, że pracę straci 3 proc. zatrudnionych, ale nie określono, które działy i kraje są najbardziej zagrożone zwolnieniami. Amerykańskie media przewidują, że w sumie pracę straci około tysiąca osób.
Pracownicy, których dotknie redukcja etatów, mają zostać poinformowani o zwolnieniach do 30 września.
Potwierdzenie płatności na życzenie
W sierpniu pisaliśmy o Mastercard w kontekście cyfryzowania potwierdzeń płatności w sklepach. To ten kawałek papieru, którego większość z nas nie potrzebuje, ale sprzedawcy i tak niekiedy go automatycznie drukują. Typowy hipermarket zużywa rocznie około 10,6 tysiąca rolek papieru na wydruki potwierdzeń. W związku z tym firma wprowadza nowy standard płatności, w którym wyeliminowany zostanie obowiązek drukowania potwierdzeń.
Sprzedawcy nie będą musieli już automatycznie oferować klientom wydruków, a kopie mogą być przechowywane cyfrowo – informuje serwis „Bankier”.
– Wykorzystujemy technologię, aby wspierać zrównoważoną gospodarkę i promować wybory korzystne dla środowiska – powiedziała Marta Życińska, dyrektorka polskiego oddziału Mastercard Europe.
Czytaj też:
Nie ma fali zwolnień w polskich firmach? „To sezonowy trend”Czytaj też:
Polskie firmy zwalniają na potęgę. Sprawdź, czy nie pracujesz w zagrożonej branży