Od małych kroków do wielkich lotów – leasing odrzutowców jako element strategii biznesowej
Artykuł sponsorowany

Od małych kroków do wielkich lotów – leasing odrzutowców jako element strategii biznesowej

Dodano: 
Samolot i zorza polarna
Samolot i zorza polarna Źródło: Shutterstock
Nowy samolot? To inwestycja dla najbardziej zamożnych – ceny sięgają milionów euro. Tymczasem na rynku lotniczym uwagę przyciągają używane odrzutowce, tzw. powietrzne taksówki, które sprzedają się tak szybko jak ostatnie miejsca w samolocie. Santander Leasing, lider elastycznego finansowania, oferuje dostęp do świata prywatnej awiacji.

Nowe czy używane? Gdzie leży inwestycyjna przewaga?

Branża prywatnych odrzutowców dynamicznie się rozwija, chociaż wcale nie chodzi tu o maszyny prosto z fabryki. W obliczu wielomiesięcznych kolejek i rosnących cen coraz więcej przedsiębiorców oraz entuzjastów lotnictwa inwestuje w modele z drugiej ręki, eksploatowane wcześniej w lotach biznesowych lub szkoleniowych. Ich dostępność jest ograniczona, więc nie tylko nie tracą na wartości, ale często wręcz zyskują na atrakcyjności. Powietrzne taksówki są obecnie jednym z najchętniej wybieranych modeli samolotów finansowanych w Santander Leasing. Decydują się na nie zarówno doświadczeni przewoźnicy międzynarodowi, jak i debiutujący właściciele prywatnych odrzutowców.

Ograniczona podaż odrzutowców wymusza podejmowanie błyskawicznych decyzji. Brokerzy, pośrednicy i biznesmeni często rywalizują o maszyny, które pojawiają się i znikają z rynku z dnia na dzień. Santander Leasing odpowiada na ten trend i potrzeby klientów, finansując takie samoloty, jak np. HAWKER BEECHCRAFT 400A czy Cessna Citation XLS o wartości od 2 do ponad 7 mln euro.

Biznes na skrzydłach innowacji

Posiadanie własnego samolotu to dziś już nie fanaberia dla nielicznych, ale przemyślany element strategii biznesowej. Przykładem są klienci Santander Leasing, którzy decydują się na leasing odrzutowców, by zyskać niezależność od komercyjnych połączeń, a także wykorzystać je do podnajmu jako dodatkowego źródła przychodu.

Finansowanie od A do Z 

Proces zakupu i finansowania takiego samolotu to wyścig z czasem, dlatego najważniejsze są elastyczność i szybkie decyzje – zaledwie jeden dzień zwłoki może oznaczać utratę najlepszej okazji.

  1. Wybór maszyny: klient samodzielnie wybiera odrzutowiec, upewniając się, że samolot spełnia jego oczekiwania.
  2. Podpisanie umowy wstępnej: kupujący podpisuje list intencyjny ze sprzedawcą oraz wstępnie ustala warunki kontraktu.
  3. Kontakt z Santander Leasing: ustalane są warunki finansowania, jak np. okres leasingu, najczęściej od 72 do 84 miesięcy.
  4. Ocena zdolności i audyt prawny samolotu: sprawdzenie zdolności kredytowej klienta i przeprowadzenie audytu prawnego samolotu (np. miejsce rejestracji, czy są obciążenia, warunki zwolnienia obciążeń).
  5. Ustalenie warunków umowy leasingowej: umowa jest indywidualnie dopasowywana do stanu prawnego samolotu i warunków transakcji.
  6. Możliwość leasingu zwrotnego: Santander Leasing oferuje również leasing zwrotny, czyli refinansuje zakup samolotu przez klienta, co zwiększa elastyczność finansowania.
  7. Szybka finalizacja: ze względu na ograniczoną podaż cały proces przebiega sprawnie, dając klientowi szansę na szybką realizację transakcji.

Santander Leasing łączy doświadczenie branżowe z innowacyjnymi rozwiązaniami finansowymi, pozwalając klientom bez przeszkód wzbijać się w przestworza prywatnej awiacji.

Artykuł został opublikowany w 43/2025 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.