- Klienci skarżyli się w badaniu na nieprofesjonalną obsługę, dużą liczbę niezbędnych zaświadczeń i dokumentów, a ponad 46 proc. ankietowanych oceniło, że umowy z bankami są napisane językiem niezrozumiałym i nieczytelnym - wymieniała Mroczek. - Narzekali też, że nawet jeśli rozumieją poszczególne zapisy umowy, to jej całość jest dla nich niezrozumiała - dodała. - Konsumenci uważają, że informacje, które mogą mieć bardzo negatywne skutki w momencie podjęcia błędnej decyzji o zakupie danego produktu lub usługi, są pomijane przy prezentowaniu danej oferty - powiedziała Mroczek.
Z sondażu wynika, że prawie połowa respondentów uważa, że ma słabą bądź żadną znajomość przysługujących im praw w kontaktach z bankami. Znajomość tych praw i umiejętność ich stosowania zadeklarowała jedna czwarta uczestników sondażu. Ponad 90 proc. ankietowanych przyznało, że nigdy nie składało reklamacji na usługi bankowe, z których byli niezadowoleni. Taki sam odsetek był przekonany o skuteczności negocjacji z bankami.
zew, PAP