Serwis media.netpr.pl wzbogacił swoje zasoby informacyjne o własne materiały filmowe, udostępniane w standardzie i jakości telewizyjnej. Realizowane przez doświadczonych dziennikarzy i operatorów treści wideo to surówki z wypowiedziami ekspertów - osób publicznych, przedstawicieli firm i stowarzyszeń. Są produkowane głównie z myślą o telewizjach. Dla mediów internetowych przygotowywany jest zmontowany film (wypowiedzi i przebitki), z tekstem redakcyjnym.
Materiały filmowe redakcji media.netpr.pl udostępniane są mediom wraz z bezpłatną licencją na ich wykorzystanie. Licencja obejmuje również prawo do wykonywania opracowań, w zakresie prowadzonej przez te podmioty działalności informacyjnej i publicystycznej. Jedynym warunkiem jest rejestracja w serwisie media.netpr.pl i uzyskanie akredytacji.
Sami określamy tematy, jakie podejmujemy, koncentrując się na potrzebach, które sygnalizują nam dziennikarze - w szczególności telewizji lokalnych. Dlatego skupiamy się na wypowiedziach ekspertów w kontekście tematyki ogólnospołecznej, związanej z aktualnymi wydarzeniami gospodarczymi i kulturalnymi mówi Justyna Tarnacka-Makowska, dziennikarka koordynująca prace redakcji. Nasze materiały mają charakter przekrojowy na dany temat wypowiada się kilku ekspertów z różnych branż dodaje.
Do dystrybucji redakcyjnych materiałów wideo wykorzystywana jest technologia biur prasowych netPR.pl i nowa usługa dystrybucji do telewizji, ze szczególnym uwzględnieniem telewizji lokalnych i regionalnych. Z materiałów tych korzystają już m.in.: TTV, Horyzont TV Słubice, Regionalna Telewizja Opolskie czy TVM Rzeszów.
Aby ułatwić korzystanie z materiałów filmowych mediom internetowym, są one udostępniane również w formie XML-a, umożliwiającego integrację źródła media.netpr.pl z systemami edycyjnymi mediów. Materiały wideo mogą być odtwarzane z wykorzystaniem infrastruktury CDN (content delivery network) platformy technologicznej netPR.pl.
Z najnowszych badań IAB wynika, że aż 96% użytkowników Internetu w Polsce ogląda wideo w sieci, ale tylko 16% respondentów deklaruje oglądanie materiałów informacyjnych [patrz: infografika TUBE.AD]. Ta liczba z pewnością byłaby dużo większa, gdyby oferta była bogatsza. Na razie materiałów informacyjnych wideo nie ma w sieci zbyt wiele, ponieważ ich produkcja często jest dla mediów zbyt droga. Tego faktu wydaje się nie dostrzegać również biznes - wykorzystanie wideo w komunikacji informacyjnej firm jest znikome, a powstające produkcje w większości nie nadają się do wykorzystania w mediach.
Włączenie w źródło materiałów prasowych, pochodzących z renomowanych firm, wartościowych merytorycznie i dobrze przygotowanych filmowych materiałów redakcyjnych, podniosło znaczenie media.netpr.pl dla wydawców telewizji lokalnych i mediów internetowych. Liczymy, że przyczyni się to także do większego zainteresowania firm komunikacją informacyjną wideo - podsumowuje Marek Woźniak, prezes zarządu netPR.pl.
Redakcja powstała we wrześniu 2013 roku, wykorzystując potencjał i zasoby videoPR.pl w zakresie obsługi operatorskiej i obróbki wideo. Wszystkie majątkowe i autorskie prawa do wyprodukowanych materiałów posiada netPR.pl.
Materiały zrealizowane przez redakcję filmową media.netpr.pl można zobaczyć tutaj:
http://media.netpr.pl/informacje-redakcyjne
oraz na kanale YouTube:
http://www.youtube.com/channel/UCtdg75kVlUCxQ9xPFrebM8g
Facebooku:
https://www.facebook.com/medianetPRpl?ref=hl
i Twitterze:
https://twitter.com/medianetpr
Więcej informacji na temat redakcji można znaleźć pod linkiem:
http://media.netpr.pl/info/redakcja
Kontakt do redakcji: [email protected]
netPR.pl sp. z o.o. jest firmą technologiczną, która oferuje oprogramowanie internetowe wspomagające komunikację jako usługę (model SaaS - Software as a Service). Specjalizuje się w rozwijaniu systemów prasowych, blogów korporacyjnych, serwisów relacji inwestorskich i technologii wideo w Internecie.
Z rozwiązań netPR.pl korzystają m.in.: Bank Pekao, Grupa mBank, Grupa ING, Grupa PZU, Ernst & Young, Grupa Energa, Serinus Energy Inc., Netia, Ericsson, Samsung Electronics Polska, Nestle Polska, Grupa Allegro, Poczta Polska, Carrefour Polska, Rainbow Tours, NuPlays, Havas Worldwide.
netPR.pl jest operatorem pierwszego w Polsce serwisu dystrybucji komunikatów prasowych - media.netPR.pl (wire service), właścicielem marki videoPR.pl, a także redakcji filmowej media.netpr.pl.