Real-Time Bidding to trend którego nie wypada nie znać. Jest to nowy sposób zakupu reklamy online, w którym każda odsłona sprzedawana jest temu, kto drogą licytacji jest gotów zapłacić za nią jak najwięcej.
Początek RTB, nazwanego potocznie inteligentną reklamą display, przypada na rok 2009. Dzięki eksperymentowi przeprowadzonemu na amerykańskiej giełdzie High Frequency Traders, podczas którego tradycyjni brokerzy zostali zastąpieni algorytmami, grupa odważnych marketerów postanowiła wykorzystać potencjał systemów działających bez ograniczeń do udoskonalenia swojej profesji. Odchodząc od ręcznego planowania i uruchamiania kampanii reklamowych, których człowiek obsłużyć może ograniczoną liczbę, zauważono, iż technologia powala na dokonywanie setki podobnych transakcji w znacznie krótszym czasie.
RTB (z ang. Real-Time Bidding) to model reklamy internetowej oparty na kupowaniu odsłony reklamy display (reklamy bannerowej) poprzez aukcję w czasie rzeczywistym dla konkretnego użytkownika. W przeciwieństwie do standardowej reklamy bannerowej, która wyświetla się wszystkim użytkownikom danego serwisu, reklamodawca decyduje się na wyświetlenie reklamy konkretnym Internautom, a następnie przystępuje do licytacji danej powierzchni reklamowej. Biorąc pod uwagę fakt docierania do mocno spersonalizowanej grupy docelowej, model RTB wydaje się być rozwiązaniem głównych problemów reklamy online. Jest on przede wszystkim odpowiedzią na system nieefektywnej oraz często nieskutecznej reklamy kupowanej w tysiącach odsłon na pojedynczych serwisach www. W przypadku RTB docieramy do konkretnych użytkowników na rozmaitych stronach oferujących najlepsze ceny. Nie istotnym jest gdzie znajdujemy użytkownika, ważne że zachęcimy go do wykonania pożądanej akcji. Podsumowując - reklamodawca otrzymuje bardzo dobrze sprofilowaną i zoptymalizowaną pod względem cenowym reklamę, płacąc za rzeczywistą ilość wyświetleń dla użytkowników z określonej przez siebie grupy docelowej.
Model zakupu reklamy w czasie rzeczywistym funkcjonuje w Polsce od 2011r. Pomimo szeroko propagowanego przekonania o jego skuteczności zwłaszcza w USA, wciąż stanowi on zagadkę dla większości reklamodawców. Przy realizacji projektu NR1WINTERNECIE staramy się zapoznawać klientów ze wszelkimi nowinkami technologicznymi, a przede wszystkim z korzyściami które płyną z ich wykorzystywania mówi Kamila Szwagiel, Project Manager GRUPA 365NET. Jesteśmy przekonani o efektywności RTB, a zatem jako grupa specjalistów sugerujemy klientom najlepsze rozwiązania. Dbając o to, aby nie zniechęcić reklamodawców już na starcie, unikamy skomplikowanych i technicznych określeń oraz nie stawiamy barier oferta www.NR1WINTERNECIE.pl jest dla każdego, kto podejmuje rozsądną decyzję o precyzyjnym docieraniu do swojego odbiorcy, niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa które prowadzi oraz celu, który pomagamy mu zrealizować.
Łącząc zakup przestrzeni reklamowej w czasie rzeczywistym z precyzyjnym targetowaniem behawioralnym osiągamy wyjątkowo zaskakujące efekty. Pomimo tego, iż nie zmniejszamy ilości reklam w Internecie, sprawiamy że stają się one nienachalne, interesujące i przede wszystkim pomocne dla ich odbiorców dodaje Kamila Szwagiel.
Możliwość optymalizacji kosztów zakupów powierzchni reklamowej ma w obecnych czasach bardzo duże znaczenie. Świadczą o tym obiecujące prognozy względem samego RTB. Według emarketer.com, wydatki na reklamy sprzedawane w modelu Real-Time Bidding na rynku amerykańskim będą w bieżącym roku aż o 73,9 procent wyższe niż w ubiegłym roku. W Polsce tendencja rozwija się powoli, ale ma duże szanse powodzenia. Uzasadnieniem dla tego twierdzenia są obserwacje polskiego rynku, z których wynika iż najważniejszymi czynnikami strategicznymi każdej kampanii reklamowej są precyzja z jaką emitowany jest przekaz oraz umiarkowane koszty przedsięwzięcia. Rok 2014 r. może być zatem przełomowym.
Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl
http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net