Pozycjonowanie stron i inne drogi promocji biznesu w sieci
Artykuł sponsorowany

Pozycjonowanie stron i inne drogi promocji biznesu w sieci

Szybki wzrost pozycji– 1stplace
Szybki wzrost pozycji– 1stplace Źródło:Materiały prasowe
Witryny, które nie są widoczne w internecie, nie istnieją. Trudno nie zgodzić się z tym stwierdzeniem. Dobrze więc jak najszybciej zadbać o to, by nasza witryna: strona www lub sklep e-commerce, zdobyły miejsce w TOP10 i utrzymały je. Pozycjonowanie to oczywiście niejedyna forma promocji. Jakie jeszcze rozwiązania mamy do wyboru? Na czym polega pozycjonowanie strony internetowej i jakie są najistotniejsze czynniki rankingowe Google? Poniżej garść informacji. Zachęcamy do lektury!

Pozycjonowanie - dlaczego jest takie ważne?

Dziś skupimy się głównie na pozycjonowaniu, ale przedstawimy też inne sposoby na promocję biznesu w sieci. Dlaczego to właśnie pozycjonowanie stawiamy na pierwszym miejscu?

Zacznijmy od podstawowych informacji. Celem pozycjonowania jest umieszczenie strony jak najwyżej w naturalnych wynikach wyszukiwania Google, czyli w wynikach bezpłatnych, organicznych. Dlaczego jest to takie ważne?

Z wyszukiwarek internetowych korzysta niemal każda i każdy z nas. W okno wyszukiwania wpisywane są słowa kluczowe, pytania, frazy. Użytkownicy w internecie szukają firm remontowo-budowlanych, ubrań, samochodów, salonów SPA, elektroniki ‒ lista jest bardzo, bardzo długa. Algorytmy Google w przeciągu sekundy wyświetlają odpowiedź na zapytania użytkownika.

Użytkownicy skupiają się jednak wyłącznie na pierwszych dziesięciu linkach, które wyświetlą się w wyszukiwarce Google. Na drugą stronę wyszukiwarki przeklikuje się bardzo niewiele osób.

Jeśli więc chcesz dotrzeć z ofertą do potencjalnych klientów, wyprzedzić konkurencję i pomnożyć zyski, warto byś jak najszybciej rozpoczął proces pozycjonowania Twojej strony.

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

Kochamy SEO

Jakie działania należy wykonać, aby umieścić witrynę internetową jak najwyżej w organicznych wynikach wyszukiwania? Konieczne jest przeprowadzenie działań zarówno w obrębie strony, (on-site), jak i poza nią (off-site). Przejdźmy do szczegółów.

Audyt SEO

Pozycjonowanie stron www powinno przebiegać w przemyślany sposób. W pierwszej kolejności warto przeprowadzić audyt SEO (porządne agencje e-marketingu zaczynają pracę właśnie od audytu SEO). Jest to szczegółowa analiza, która dostarczy wielu informacji na temat koniecznych zmian na Twojej stronie, najpoważniejszych błędów, działań, jakie należy wykonać w pierwszej kolejności. Weryfikacji poddawane są również działania konkurencji.

Audyt strony to podstawa strategii pozycjonowania.

Wybór słów i fraz kluczowych

Jednym z ważniejszych kroków w zwiększaniu widoczności strony internetowej jest dobór słów i fraz kluczowych. Słowa i frazy kluczowe powinny w jak najlepszym stopniu opisywać ofertę i być zgodne z tym, czego szukają użytkownicy. Jeśli zdecydujemy się na pozycjonowanie lokalne, pamiętać musimy także o tym, że frazy powinny zawierać informacje na temat obszaru naszego działania, na przykład miasta, osiedla, województwa.

Przy doborze słów kluczowych pomocne będą specjalistyczne narzędzia, na przykład Google Search Console, Google Keyword Planner, Answer The Public.

Dobrze też przeprowadzić research konkurencji, a także sprawdzić podpowiedzi ze strony wyszukiwarki Google, na przykład autouzupełnianie.

Profil wartościowych linków

  • Linkowanie zewnętrzne ‒ pozycjonowanie strony www to między innymi link building. Linki zewnętrzne to, mówiąc najprościej, odnośniki prowadzące z innych źródeł na naszą stronę internetową. Linki pochodzić mogą z portali związanych tematycznie z naszym biznesem, z artykułów sponsorowanych, z mediów społecznościowych.
  • Linkowanie wewnętrzne ‒ jest ważne pod kątem wyszukiwarek, (algorytm Google ma ułatwione indeksowanie strony), jak również dla użytkowników. Przemyślane linkowanie sprawia, że potencjalni klienci mogą sprawie poruszać się po różnych podstronach naszej witryny.

Content marketing

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej to także content. Treści na stronie, a więc opisy produktów, kategorii, artykuły blogowe i teksty, powinny być unikalne i wartościowe dla użytkownika. Istotne też, by były zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych, miały przemyślaną strukturę. Pamiętać też powinniśmy o hierarchii nagłówków: h1, h2, h3 itd.

Techniczna optymalizacja strony internetowej

Strony internetowe wymagają także optymalizacji technicznej. Taka optymalizacja obejmuje różnego typu działania, między innymi są to:

  • wdrożenie certyfikatu SSL
  • przyjazne adresy URL
  • optymalizacja kodu strony
  • wdrożenie danych strukturalnych
  • wdrożenie przekierowań
  • optymalizacja szybkości ładowania strony
  • usunięcie zdublowanych treści strony
  • optymalizacja strony pod kątem wyświetlania na urządzeniach mobilnych.

Pozycjonowanie - samodzielnie czy z agencją SEO?

Skuteczne pozycjonowanie stron

Wiele osób zastanawia się czy pozycjonowaniem strony internetowej bądź sklepu e-commerce zająć się samodzielnie, czy lepiej zlecić to specjalistom. Odpowiedź nie jest prosta.

Jeśli nie mamy wiedzy z zakresu SEO (Search Engine Optimization), a proces pozycjonowania jest dla nas czymś nowym, lepszym rozwiązaniem będzie wsparcie agencji SEO. Dlaczego?

Brak doświadczenia może sprawić, że doprowadzimy do awarii strony. Co więcej, nieświadomie możemy przeprowadzić działania, które uznawane są za nieuczciwe praktyki SEO. Poskutkuje to karami od Google polegającymi na przykład na całkowitym wykluczeniu z indeksowania.

Google Moja Firma

Mapy Google to doskonałe narzędzie marketingu internetowego. Cóż to takiego? Google Maps to dodatkowa usługa od Google, dzięki której zwiększymy widoczność biznesu w internecie. Założenie wizytówki Google przebiega bezproblemowo, jest darmowe, a daje wiele korzyści. Warto więc poświęcić czas na optymalizację profilu firmy. O czym w szczególności pamiętać? Wymienić tutaj możemy takie kwestie, jak:

  • Tytuł wizytówki - tytuł powinien być krótki, chwytliwy, ważne też, by zawierał opisujące ofertę słowa kluczowe.
  • Wybór kategorii opisującej działania firmy - wybór odpowiednich kategorii dotyczących działania naszej firmy to dodatkowe punkty przy pozycjonowaniu wizytówki w Google Maps.
  • Adres firmy - bardzo ważne jest, abyśmy podali dokładny, poprawny adres. Dzięki temu dotrzemy z ofertą do osób przebywających w obrębie obszaru działania naszej firmy. Jeśli działamy w kilku lokalizacjach, na przykład w różnych dzielnicach miasta, warto, abyśmy pomyśleli o założeniu kilku wizytówek w Google Maps.
  • Wpisy - na naszym profilu możemy publikować wpisy, prowadzić mini bloga. Posty dotyczyć mogą oferowanych przez naszą firmę usług, produktów, promocji, zmian w ofercie i wielu innych tematów, (przy tworzeniu wpisów warto użyć ważnych w naszym przypadku słów kluczowych, a także zamieścić linki do naszej strony). Taki content nie tylko wzbogaci nasz profil, ale też pozytywnie wpłynie na wyniki wyszukiwania.
  • Klienci mogą w Google Maps umieszczać komentarze, opinie na temat obsługi i jakości usług. Pozytywne opinie pomogą w zdobyciu zaufania u odbiorców.

Google Ads

Kampanie Google Ads to doskonałe wsparcie w pozycjonowaniu stron www i sklepów internetowych. Dzięki odpowiednio zoptymalizowanej kampanii zwiększymy widoczność biznesu w internecie i szybko dotrzemy do potencjalnych klientów.

Linki sponsorowane mogą wyświetlać się wyszukiwarce Google (na dole i u góry wyników wyszukiwania), na stronach i portalach współpracujących z Google w ramach programu Google AdSense, w karcie Zakupy, w portalu You Tube. Reklamy rozliczane są w modelu CPC, CPM oraz CPV.

Działania w mediach społecznościowych

Warto zdecydować się także na prowadzenie działań w mediach społecznościowych. To nie tylko wsparcie w pozycjonowaniu, ale także budowanie społeczności wokół marki, nawiązanie relacji z potencjalnymi klientami. W postach umieszczać można linki do treści, produktów zamieszczanych na stronach internetowych.

Zwiększ widoczność strony www, czyli e-marketing z 1stplace

Agencja 1stplace powstała, żeby inne firmy, nawet te niewielkie, mogły stać się liderami w swojej branży. Agencja zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych oraz sklepów e-commerce, a także innymi formami e-marketingu, na przykład kampaniami Google Ads czy prowadzeniem profili w mediach społecznościowych. Zespół specjalistów zwiększy widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania, przeprowadzi audyt SEO, przygotuje strategię, zadba o zaopymalizowane pod kątem słów i fraz kluczowych treści i o każda inną kwestię.

Jeśli traktujesz biznes online poważnie, skontaktuj się z nami. Pokażemy Ci na przykładzie Twojej strony internetowej co jeszcze możesz poprawić, aby zwiększyć zyski.

Podsumowanie

Pozycjonowanie sklepów internetowych i stron www, jak również inne formy e-marketingu odgrywają bardzo dużą rolę i mają znaczący wpływ na współczynnik konwersji. Działania z zakresu marketingu internetowego to droga do zwiększenia widoczności biznesu w sieci, dotarcia do odbiorców. Dobrze więc jak najszybciej rozpocząć działania i wyprzedzić konkurencję.

Partner wpisu: Pozycjonowanie stron - 1stplace.pl

Zadbaj o pozycję strony www już dziś!