Nowy Adkontekst siecią kontekstowo-behawioralną

Nowy Adkontekst siecią kontekstowo-behawioralną

Dodano:   /  Zmieniono: 

Wraz z rebrandingiem Netsprint (technology-driven marketing), zmienia się identyfikacja wizualna oraz oferta sieci Adkontekst. Zmiany w Adkontekst mają na celu skuteczniejsze wsparcie reklamodawców w pozyskiwaniu klientów i użytkowników. Główną zmianą w nowej ofercie jest wprowadzenie audience targetingu, który sprawia, że reklama precyzyjnie dotrze do użytkownika realnie zainteresowanego ofertą. Zmienia się również ContentStream - największa polska sieć content marketingu.

Od 2005 roku Adkontekst systematycznie rozwijał się jako największa polska sieć reklamy kontekstowej z powodzeniem współpracując ze największymi polskimi portalami i reklamodawcami. W odpowiedzi na rosnące oczekiwania rynku (szczególnie w obszarze Performance Marketingu) od kilku lat trwały pracę nad rozszerzeniem koncepcji sieci, tak aby reklamodawca w sposób elastyczny mógł wykorzystywać w jednym miejscu wszystkie sposoby targetowania, a jednocześnie móc zwiększyć przychody dla wydawców sieci.

Nowa wizja rozwoju sieci bazuje na koncepcji Customer Journey. W zależności od etapu procesu zakupowego (zainteresowanie, rozważanie oferty, transakcja, po transakcji) na jakim znajduje się użytkownik, Adkontekst umożliwia dobór metod targetowania (m. in. kontekst, audience-based, retargeting) i form reklamowych, optymalnych dla osiągnięcia celów zakładanych przez reklamodawcę. Zmianę komunikuje hasło - sieć kontekstowo-behawioralna oraz nowa identyfikacja wizualna marki, spójna z całym rebrandingiem Netsprint.

Kluczowym elementem zmiany jest zintegrowanie technologii Netsprint Adserver z platformą Netsprint Audience - unikalnym rozwiązaniem umożliwiającym łatwe i skuteczne budowanie profili marketingowych bazujących na zachowaniach użytkownika w sieci. W efekcie możliwe staje się połączenie analizy kontekstowej strony internetowej, na której przebywa internauta z analizą preferencji samego użytkownika (bazując na jego cookie).

Według badania Jumpstar równoczesne zastosowanie targetowania kontekstowego i behawioralnego podnosi o ponad 30% pozytywne nastawienie do marki oraz o 45% zwiększa intencje zakupowe. Jeszcze lepsze efekty przynosi wykorzystanie retargetingu. Bazując na 6-miesięcznych doświadczeniach Adkontekstu, można stwierdzić, że zwiększa on konwersję średnio o 380%.

Dzięki analizie potrzeb reklamodawców sieci oraz historii m.in. stron odwiedzanych przez użytkowników udało się stworzyć ponad 340 profili, które służą reklamodawcy do precyzyjnego określania grupy celowej i kierowania emisji przekazu reklamowego. Klienci Adkontekst w ramach kampanii reklamowej oprócz kierowania emisji na dostępne profile mogą skorzystać z pomocy konsultanta Adkontekst, który przygotowuje dedykowany profil i przedstawia najbardziej skuteczne możliwości dotarcia do internautów z wykorzystaniem produktów Adkontekst. Warto też dodać, że reklamodawcy sieci mają możliwość, targetowania, na kategorie tematyczne, na określone witryny, geograficznie, a także na wybranych witrynach - demograficznie.

Wykorzystanie dostępnych w nowej ofercie Adkontekst metod targetowania reklamy skutecznie porządkuje proces planowania i realizacji kampanii reklamowej. Bazując na profilach zainteresowań z większą łatwością jesteśmy w stanie pomóc określać grupę celową i odpowiadać wspólnie z klientem na pytanie: Do kogo chcemy dotrzeć?. Dodając do tego targetowanie kontekstowe precyzyjnie wiemy w jakim momencie oraz gdzie będzie emitowany przekaz naszego klienta. W efekcie kampania emitowana jest maksymalnie precyzyjnie" - komentuje Łukasz Duda, dyrektor biura reklamy Adkontekst.

Wraz ze zmianami w Adkontekst, zmienia się ContentStream, największa polska sieć content marketingu. Już rok po starcie emituje ona (w modelu CPC) zajawki do artykułów i innych treści użytecznych dla internautów na ponad 600 serwisach partnerskich. Rozwój sieci jest odpowiedzią na rosnące znaczenie content marketingu, który pozwala internaucie nawiązać relacje z marką już na wczesnym etapie procesu zakupowego.

Nowe odsłony sieci AdkontekstContentStream są elementem strategii Netsprint, o której firma poinformowała w lutym 2013 roku. Aktywność firmy podzielona została na 4 obszary, odpowiadające naturalnemu cyklowi potrzeb marketerów. AdkontekstContentStream to marki, które odpowiadają za realizację potrzeb BringMonetize, czyli pozyskiwania nowych klientów i użytkowników oraz zwiększenie przychodów z serwisów.

Źródło: NetSprint.pl;
dostarczył:
netPR.pl