Nestlé podpisało umowę na zakup gruntu pod budowę fabryki PURINA PetCare w Nowej Wsi Wrocławskiej

Nestlé podpisało umowę na zakup gruntu pod budowę fabryki PURINA PetCare w Nowej Wsi Wrocławskiej

Dodano:   /  Zmieniono: 

Nestlé podpisało umowę na zakup 13,5 ha gruntu pod budowę fabryki Nestlé PURINA PetCare i centrum dystrybucyjnego karmy dla zwierząt domowych. Zakład będzie zlokalizowany w Nowej Wsi Wrocławskiej. Wartość całej inwestycji wyniesie około 300 mln zł. Prace budowlane rozpoczną się w styczniu 2014 roku. Otwarcie obiektu zaplanowano na drugą połowę 2014 roku. W pierwszym etapie Nestlé planuje stworzyć 200 nowych miejsc pracy.

Polska jest największym rynkiem karmy dla zwierząt domowych w Europie Centralnej i Wschodniej, dlatego też wybór lokalizacji naszej nowej fabryki Nestlé PURINA PetCare nie jest przypadkowy. Co więcej, w okolicach Wrocławia przecina się wiele szlaków komunikacyjnych, a to stanowi ważny aspekt w przypadku centrum dystrybucyjnego. Dzięki tej inwestycji zwiększymy dostępność produktów Nestlé PURINA PetCare w Europie Środkowej. Nowa fabryka będzie pierwszym produkującym karmę dla zwierząt zakładem Nestlé w Polsce mówi Pierre Detry, Prezes Zarządu Nestlé Polska S.A.

Polski rynek karmy dla zwierząt rozwija się bardzo dynamicznie, w ujęciu wartościowym jego wzrost osiągnął 8,1%[1]. Obecnie jest także jedną z najszybciej rosnących gałęzi w sektorze FMCG. Nestlé PURINA PetCare ma w nim 9,1%[1] udziałów i bardzo dynamicznie zwiększa wartość sprzedaży (+17,7%[1]). Długoterminowa strategia firmy zakłada wzmocnienie pozycji marki w Europie oraz jej rozwój w kanale spożywczym i specjalistycznym.

Nestlé PURINA PetCare w Polsce

Firma Nestlé z produktami dla zwierząt domowych jest obecna na polskim rynku od 16 lat i od tego czasu rozbudowała swoje portfolio w kluczowych segmentach rynku żywności przeznaczonej dla zwierząt domowych.

Nestlé PURINA PetCare oferuje szeroki wachlarz marek, zaspokajając tym samym potrzeby swoich klientów i ich ulubieńców. Obecnie firma cieszy się mocną pozycją na polskim rynku karmy dla zwierząt domowych, osiągając udział ponad 9,1%[1]. W Nestlé PURINA PetCare pracuje około 70 osób.

Portfolio Nestlé PURINA PetCare tworzą następujące produkty:

  • Purina ONE sucha karma dla kotów 
  • GOURMET mokra karma dla kotów 
  • FRISKIES sucha karma dla kotów i psów 
  • FELIX mokra karma dla kotów 
  • DARLING mokra i sucha karma dla psów
  • PRO PLAN sucha karma dla kotów i psów 
  • DOG CHOW sucha karma dla psów 
  • CAT CHOW sucha karma dla kotów 
  • PURINA VETERINARY DIETS wybór diet weterynaryjnych dla kotów i psów

Informacje na temat rynku karmy dla zwierząt domowych w Polsce

  • Polska jest największym rynkiem karmy dla zwierząt domowych w regionie Europy Centralnej.[2]
  • Na wielkość tego rynku wpływ ma wysoka populacja zwierząt domowych (13,1 mln), wzrastający dochód oraz wolno rosnący odsetek zwierząt domowych odżywianych karmą gotową.[2]
  • Populacja psów (7,4 mln) jest wyższa od populacji kotów (5,7 mln). [2]
  • Wielkość kategorii szacuje się na poziomie 520 mln CHF w 2012 roku. [3]
  • Kategoria jest sprzedawana przez dwa główne kanały sklepy spożywcze (70%) i specjalistyczne (30%).[3]
  • Kanał sklepów specjalistycznych składa się z: niezależnych sklepów - 70%, lecznic i lekarzy weterynarii - 11%, e-commerce - 10%, sklepów sieciowych z produktami dla zwierząt domowych -       6% oraz hodowców - 2%.[3]
  • Kanał sklepów spożywczych składa się z: handlu nowoczesnego - 30% (hipermarkety + międzynarodowe supermarkety), handlu tradycyjnego - 31% (lokalne supermarkety + duże, średnie i małe sklepy spożywcze), dyskontów - 29% oraz drogerii - 10%. Sklepy dyskontowe są najszybciej rozwijającym się subkanałem (+ 25%).[4]
  • W obu kanałach kategoria jest zdominowana przez suchą karmę dla psów, która stanowi największą subkategorię.[4]
  • W kanale sklepów spożywczych drugą co do wielkości jest kategoria mokrej karmy dla psów (23%), na trzecim miejscu plasują się dania na jeden raz dla kotów (20%). Przekąski dla kotów i psów to stosunkowo małe segmenty, ale generujące dużą wartość sprzedaży na tonę, i bardzo dynamicznie rosnące (odpowiednio + 9% i +11%). Sucha karma dla kotów jest drugą najmniejszą (12%) podkategorią po przekąskach dla kotów i psów, ale również szybko rośnie (+ 11%), dzięki produktom super premium.[4]

Nestlé PURINA PetCare na świecie

Nestlé zainicjowało swoją działalność w biznesie karmy dla zwierząt domowych poprzez nabycie firmy Carnation i marki Friskies w 1985 roku. Zakup firmy Spillers Pet Foods w 1998, a następnie Ralston-Purina w 2001 roku, pomógł Nestlé we wzmocnieniu wiodącej pozycji w Europie.

W wyniku fuzji Ralston Purina i Friskies PetCare w grudniu 2001 roku, powstała Nestlé PURINA PetCare firma z ponad stuletnim doświadczeniem w branży karmy dla zwierząt domowych. Główna siedziba odpowiadająca za globalną strategię i rozwój biznesu Nestlé PURINA PetCare mieści się w St. Louis, Missouri, USA. Koordynuje działalnością filii w różnych krajach na całym świecie. W USA i Europie eksperci Nestlé PURINA PetCare pracują nad nowymi pomysłami w dziedzinie karmy dla zwierząt, tworząc koncepcję wysokiej jakości żywienia niezbędnego dla zdrowego życia kotów i psów.

Marki takie jak PURINA VETERINARY DIETS, PRO PLAN, PURINA ONE, FRISKIES, DARLING, FELIX DOG CHOW, CAT CHOW i inne zapewniają Nestlé PURINA PetCare wiodącą pozycję w kategorii karmy dla zwierząt domowych.

Notka edytorska

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i 90 marek, w tym m.in.: NESCAF, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5100 pracowników w 9 lokalizacjach. W 2012 roku sprzedaż Nestlé osiągnęła 3,5 mld zł.

 

[1] Nielsen RMS MAT październik-listopad 2013, kanał spożywczy

[2] źródło: Euromonitor

[3] źródło: Nestlé 

[4] źródło: Nielsen RMS MAT październik-listopad 2013, kanał spożywczy

Źródło: Nestlé Polska S.A.

dostarczył:
netPR.pl