Uwaga na oszustów. Klienci PKO Banku Polskiego mogą paść ofiarami nowego typu wymuszenia. Jak informuje bank, klienci informują o podejrzanych telefonach od osób, które podszywają się pod pracowników PKO i starają się wyłudzić dane.
Klienci proszeni o pobranie aplikacji
Bank ostrzega, aby nie pobierać żadnej aplikacji, o którą proszą fałszywi pracownicy. Jak czytamy w komunikacie firmy, oszuści sugerują podanie części danych osobowych oraz pobranie ze sklepu Google Play i zainstalowanie na telefonie, tablecie lub komputerze aplikacji do zdalnej weryfikacji, np. TeamViewer QuickSupport.
Celem oszustów jest zdobycie w ten sposób danych osobowych klienta, a także przechwycenie narzędzia autoryzacyjnego, służącego do zatwierdzania przelewów. Dzięki temu będą mogli przelać oszczędności zgromadzone na koncie na nieznany rachunek.
Bank przypomina
Klienci banku powinni stosować się do dwóch ważnych informacji banku:
- PKO Bank Polski nie wymaga instalacji na urządzeniach, z których logujesz się do bankowości elektronicznej, dodatkowego oprogramowania, które miałoby podnosić poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu.
-
Pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi Cię o podanie mu haseł dostępu do żadnego z serwisów (internetowego, mobilnego, telefonicznego).